عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر ظرفیت یادگیری سازمان برعملکرد نوآورانه شرکت ایران خودرو دیزل



    دانشجو در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر ظرفیت یادگیری سازمان برعملکرد نوآورانه شرکت ایران خودرو دیزل" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67301;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001950
    تاریخ دفاع
    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲

    هدف از تحقیق حاضر، بررسی تاثیر ظرفیت یادگیری سازمانی بر عملکرد نوآورانه شرکت ایران خودرو دیزل می¬باشد. روش تحقیق، توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی و از منظر هدف کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه مدیران و معاونان شرکت ایران خودرو دیزل شهر تهران می¬باشد که تعداد آن¬ها 483 نفر است. روش نمونه گیری تصادفی ساده است که حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی مورگان(1970) 214 نفر تعیین شد. ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات شامل دو پرسشنامه ظرفیت یادگیری سازمانی و عملکرد نوآورانه است که پایایی آن¬ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب 803% و 852% تعیین شد و سپس پرسشنامه¬ها در بین پاسخگویان توزیع شده است. بعد از تکمیل پرسشنامه¬ها با استفاده از نرم افزار AMOS20 و نرم افزار SPSS16 ضرایب آماری متناسب با نوع متغیرها (آزمون¬های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره)محاسبه و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و برای آزمون مدل و تایید متغیرهای مورد استفاده در تحقیق از روش تحلیل عامل تاییدی استفاده شد. نتایج آزمون فرضیات بیانگر این است که ظرفیت یادگیری سازمانی بر عملکرد نوآورانه شرکت ایران خودرو دیزل تاثیر معناداری دارد. و همچنین از بین فرضیه های فرعی تحقیق تنها فرضیه فرعی چهارم تحقیق تایید شد و فرضیه¬های فرعی اول، دوم و سوم تحقیق رد شد. نتیجه ی نهایی تحقیق بیانگر این است که ظرفیت یادگیری سازمانی بر عملکرد نوآورانه شرکت ایران خودرو دیزل تاثیر معناداری دارد.
    Abstract
    The aim of this research is analysis of effect of Organizational Learning Capacity on the innovative performance of Iran Khodro Diesel Co., the research methodology is survey description (correlation type) and in the viewpoint of aim is applied. Statistical society for the research is all of directors and deputies of Iran Khodro Diesel Co. of Tehran which are 483 persons. Sampling method is simple stochastic and the sample’s volume was determined according to Korjesi Morgan Table (1970), for 214 persons. Data gathering device includes two questionnaires: Organizational Learning Capacity and Innovative performance, their stability was determined by Cronbach’s Alpha Method as 8038 and 852 % respectively and then the questionnaires were distributed between the responders. After completion of the questionnaires using AMOS20 and SPSS16 software, statistical coefficients were computed and analyzed according to the type of variants (Pearson product- moment correlation coefficient and multivariate Analysis Regression) and Confirming Factor Analysis Method was used for sample testing and confirmation of used variants. Results of the Assumptions indicate that organizational learning capacity has meaningful effect on innovative performance of Iran Khordo Diesel Co.; also only the 4th Secondary hypothesis for research was confirmed and 1st, 2nd and 3rd Sub- hypothesis were rejected. Final result of the research indicates that organizational learning capacity has meaningful effect on innovative performance of Iran Khordo Diesel Co. Key Words: Organizational Learning Capacity, Systems orientation, Climate for learning orientation, Knowledge acquisition and utilization orientation, Information sharing and dissemination orientation, innovative performance