بررسی تطبیقی دیدگاه های مدیران و مشتریان در خصوص عوامل آمیخته بازاریابی مطالعه موردی : واحد فست فود شعبه تهران شرکت بان چاو پخش انحصاری محصولات کاله
- رشته تحصیلی
- مدیریتMBA
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 62046
- تاریخ دفاع
- ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
- دانشجو
- پیام صیرفی
- استاد راهنما
- مسعود کیماسی
- چکیده
- با توجه به تغییر نوع زندگی مردم به ویژه در شهرهای بزرگ کشور و نیز تغییر ذائقه غذایی و جذابیت غذاهایی فست فودی در بین مردم کشورمان، رشد این بازار طی سالهای اخیر چشمگیر بوده است. همزمان با این رشد آگاهی مشتریان(صاحبان فست فود) و نیز مصرف کنندگان نهایی(مردم) افزایش یافته است و آنها به دنبال محصولی هستند که بهترین وجه نیازها و خواسته های آنان را برآورده سازد. همچنین با توجه به افزایش تعداد رقبا در این بازار مدیران و صاحبان کسب و کار باید بیش از پیش برنامه های بازاریابی خود را با دیدگاه مشتریان انطباق دهند. در حال حاضر این نیاز در سازمان بانی چاو وجود دارد که ضمن بررسی علمی و عملی نیازها، تمایلات و دیدگاه های مشتریان، دیدگاه های مدیران را به آن نزدیک کنیم که نتیجه آن بهبود جایگاه سازمان در این بازار رقابتی باشیم. در پژوهش حاضر، به¬عنوان مطالعه¬ی موردی، واحد فست فود شرکت بانی چاو مطالعه شده و ابعاد آمیخته بازاریابی مطابق با این صنعت مورد پژوهش قرار گرفته است. در این تحقیق از روش تحقیقات میدانی و تهیه پرسشنامه استفاده شده و از نوع تحقیقات کاربردی به حساب می¬آید. برای آزمون فرضیات نیز از روش مقایسه دو جامعه من-ویتنی استفاده شده است. تجزیه و تحلیل¬های آماری نشان می¬دهد بین دیدگاه¬های مدیران و مشتریان در رابطه با عوامل آمیخته قیمت، ترفیعات و پرسنل تفاوت معناداری وجود دارد و در عوامل آمیخته محصول، ویژگی¬های ظاهری، فرآیند و مکان تفاوت معناداری وجود ندارد. لذا پیشنهاد می¬گردد مدیران شرکت بانی¬چاو در خصوص نحوه قیمت¬گذاری، تخفیفات، وصول مطالبات، طرح -های ترفیعات مختلف و نیز پرسنل خود تجدید نظر نمایند و این عوامل مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد