عنوان پایان‌نامه

ارزش ویژه برند در خدمات مالی (مطالععه موردی: کارگزاری مفبد)



    دانشجو در تاریخ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارزش ویژه برند در خدمات مالی (مطالععه موردی: کارگزاری مفبد)" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61769
    تاریخ دفاع
    ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    رضا تهرانی

    امروزه با افزایش شدت یافتن رقابت در بازارها، اهمیت روزافزون جذب و حفظ مشتریان برای ادامه حیات سازمانها ضروری می باشد. به همین دلیل بسیاری از سازمانها به ویژه سازمانهای خدماتی، در پی انجام اقداماتی هستند تا ارزش ویژه برند خود را ارتقا بخشند.شرکت های ارائه دهنده خدمات مالی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هدف این تحقیق یافتن عوامل موثر بر ارزش ویژه برند شرکت های کارگزاری است.این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها میدانی بوده است.در این تحقیق با استفاده از پرسش نامه به بررسی یک نمونه 400 تایی از مشتریان شرکت کارگزاری مفید در شهر تهران پرداخته شد. به منظور توصیف داده های این تحقیق از نرم افزار SPSSو برای آزمون فرضیات تحقیق از نرم افزار LIZREL استفاده شد. بر اساس نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده های پرسش نامه مشخص شد که ارزش ویژه برند شرکت کارگزاری تحت تاثیر مستقیم وفاداری به برند و آگاهی از برند قرار دارد. همچنین عامل وفاداری به برند نیز تحت تاثیر مستقیم تعهد به رابطه و رضایت مشتری و اعتماد به برند قرار دارد. و عامل آگاهی از برند نیز تحت تاثیر مستقیم رضایت مشتری و تعهد به رابطه قرار گرفت. بر اساس نتایج بدست آمده می توان اظهار نمود که شرکت های کارگزاری با اقداماتی نظیر رعایت عدالت در تخصیص عرضه های اولیه، استفاده از نیروهای متخصص، به کارگیری برنامه هایی برای افزایش اعتماد در مشتریان، استفاده از خدمات الکترونیکی برای افزایش سطح رضایت مشتریان،اعطای پاداش در صورت همکاری بلند مدت به مشتریان، می توانند ارزش ویژه برند خود را،ارتقادهند.
    Abstract
    today by increasing intensity of competition in markets, the growing importance of attracting and retain customers; is essential for the survival of organizations. For this reason, many organization _especially service organization_ are followed by actions to enhance their brand equity; financial services firms also face the same challenges. The purpose of this research is to find the affecting brand equity of brokerage firms. In this study, using a questionnaire, a sample of (n=400) customers of the Mofid brokerage firm in Tehran was studied. In order to describe this research data, SPSS software and to test hypotheses, LIZREL software was used. Based on results of the questionnaire data analysis determined that brand equity of brokerage firm is directly influenced by brand loyalty and brand awareness. Also the factor of brand loyalty is directly influenced by relationship commitment and customer satisfaction and brand trust. The factor of brand awareness is directly influenced by customer satisfaction relationship commitment. based on the results obtained, it can be sated that brokerage firm by doing actions like considering the fairness in allocation of initial offering of shares, using the experts, implementing programs to increase trust in customers, using the electronic services to increase customer satisfaction levels, rewarding customers if having a long-term cooperation; can enhance their brand equity.