عنوان پایان‌نامه

آنالیز و تبیین شیوه ی تدریس کنسرتو ویلن چایکوفسکی



    دانشجو در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "آنالیز و تبیین شیوه ی تدریس کنسرتو ویلن چایکوفسکی" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63212
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    ستاره بهشتی

    چکیده در نوشته‌ی پیش رو، کنسرتوویولن چایکوفسکی از منظر کلیات فرم‌شناسی بر مبنای دیدگاه‌های «ای. و. اسپاسبین» و «ارنست توخ» و از حیث زیبایی‌شناسی بر مبنای دیدگاه‌های «رابین استاول»، «اسلیو براون»، «جان رینک» و «پاول تام» بررسی می‌شود و پس از مطالعه‌ی مصالح تکنیکی به کار رفته در اثر، با توجه به شناختی که از ساختار و استتیک قطعه حاصل شده؛ روشی قدم به قدم به منظور فراگیری آن با کیفیت مناسب برای مجری ـ که یک دانشجوی پیشرفته‌ی نوازندگی فرض شده است ـ پیشنهاد می‌شود. روند نگارش مقاله پس از جمع‌بندی آراء افراد صاحب‌نظر، بر اساس مشاهدات مستقیم بر روی پارتیتور اثر و تجربیات نوازندگی آن، به صورت یک متد نیمه‌خودآموز نوازندگی شکل گرفته است.
    Abstract
    Abstract The following text is a discussion on Tchaikovsky’s Violin concerto.Its formal analysis is based on “I.V. Esposobin” and “Ernst Toch” viewpoints and its aesthetical remarks on “Robin Stowell”, “Sleeve Brown”, “John Rhink” and “Powell Tom” writings. After gaining an overall understanding of these different aspects of the concertoalong withthe technical challenges of its performance, a step-by-step method is proposed for an advanced student to learn the piece properly. This letter is a summarization of different professional advices, direct survey of the score and personal experience, and can be presented as a self-instruction guidewhich can be usedto improve playing of Tchaikovsky violin concerto’s solo part. Keywords: Tchaikovsky, Violin concerto, Form, Aesthetics, Technical material