عنوان پایان‌نامه

برندسازی ،تعیین و تبیین خطوط مشی در طراحی داخلی فضاهای تجاری



    دانشجو در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "برندسازی ،تعیین و تبیین خطوط مشی در طراحی داخلی فضاهای تجاری" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    معماری داخلی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 66312
    تاریخ دفاع
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲

    چکیده زندگی در عصر حاضر که دنیای بزرگ دیروز را به دهکده جهانی امروز تبدیل کرده نیازهای جدیدی در جامعه بوجود آورده است به گونه‌ای که نمی‌توان بی‌تفاوت و بدون پاسخ از کنار آن گذشت. برند و برندسازی به معنای مورد نظر در این پایان‌نامه یکی از این مقوله‌هایی است که زاییده نحوه زندگی امروز است. حوزه نفوذ این موضوع تا جایی است که نحوه زندگی انسان‌ها را تعریف کرده و در نهایی‌ترین لایه‌های زندگی رخنه کرده است. معماری و معماری داخلی فضاهای برند به عنوان نقطه اتصال مشتری با برند دارای اهمیت زیادی است که وظیفه انتقال شخصیت و هویت برند را دارد از طرفی این فضاها باعث ماندگاری در ذهن و ارتباط مستمر با مخاطب می‌شود، در این میان معمار داخلی وظیفه ترجمه هویت، آرمان و اهداف برند را به کالبد و مبلمان و هر عنصر دیگر که در ارتباط با مشتری است را بر دوش می‌کشد. که در این پایان‌نامه تلاش بر این بوده با توجه به هویت «برند درست» به خطوط مشی و الگوهای طراحی و شاخصه‌های معماری داخلی دست بیابیم تا علاوه بر انتقال بهتر مفهوم برند درست، خصلت محیطی ویژه و یکپارچه‌ای در ذهن مخاطب ماندگار شود.
    Abstract
    Abstract Life today that has changed the previous world into the global village of today has formed new needs that we cannot be indifferent to them and there is a need to find d a solution for them. Brand and branding is one of the issues in this thesis that is inherited by the style of today’s life. Its influentially is so profound that deeply affected people’s lives. Architecture and interior architecture of the brand spaces are the commonality of the customer with brand that have the responsibility of transfering the character and brand identity. On the other hand these spaces cause a constant relationship with audience. Meanwhile, the interior architecture has the responsibility of translating identity, ideology and aims of the brand into furniture and all the elements in relation with the customer. In this thesis, concentrating on the identity of the DORST?, we are to get the policies, guidlines and the scales of the interior design in order to transfer the concept of the brand better and reach the environmental features of the brand as well as a unified concept of the brand. Key Words: Branding, Brand identity, Interior architecture, Brand personality, Brand space guidlines