عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه سهولت دریافت خدمات فروشگاه های خرده فروشی بزرگ زنجیره ای با رفتار خرید مصرف کنندگان با استفاده از مقیاس SERVCON- مطالعه موردی در شهروند، رفاه، و هایپر استار




    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 599;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70030
    تاریخ دفاع
    ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    در این مطالعه سعی کرده ایم تا به بررسی رابطه سهولت دریافت خدمات فروشگاه های خرده فروشی بزرگ زنجیره ای با رفتار خرید مصرف کنندگان بپردازیم. به همین منظور میزان سهولت دریافت خدمات و رفتار مصرف کننده در فروشگاه هایپر استار و شعبات فروشگاه های زنجیره ای رفاه و شهروند بررسی گردید. سعی ما در این مطالعه بر مفهومی کاربردی کردن ابعاد این موضوع بوده است. در این راستا با استفاده از مدل ساخت یافته SERVCON از 436 نفر از مشتریان هر سه فروشگاه زنجیره ای اطلاعات لازم گردآوری شد. سهولت دریافت خدمات از ابعاد سهولت دسترسی، سهولت تصمیم گیری، سهولت مبادله، سهولت منفعت و سهولت پس از خرید و رفتار مصرف کننده نیز از ابعاد رضایت مندی و گرایشات رفتاری مورد بررسی قرار گرفته است سپس داده های جمع آوری شده با استفاده از روش های آماری نظیر آزمون t، همبستگی و ... مورد ارزیابی گردیده است. یافته های این تحقیق بیانگر رابطه مثبت میان سهولت دریافت خدمات و رفتار مصرف کننده می باشد. به علاوه در بررسی های بیشتر مشاهده شد که مصرف کنندگان میزان سهولت دریافت خدمات فروشگاه هایپر استار را بیشتر از شهروند و رفاه می دانند. راهکار های فعالان ما در زمینه خدمات خرده فروشی، ارائه خدمات با کیفیت و تسهیل کننده در فرایند خرید مشتریان می باشد که این امر منجر به رضایت و گرایش مثبت مصرف کننده به فروشگاه و در نهایت باعث ایجاد مزیت رقابتی و افزایش سودآوری خواهد شد.
    Abstract
    In this study, we have tried to explore the relationship between service convenience of large retail stores and consumer purchase behavior. Therefore, the service convenience and consumer behavior in the Hyper-Star and branches of Refah and Shahrvand chain stores were investigated. In this regard, by using the structural model SERVCON necessary information was collected from 634 customers of all these three chain stores. The dimensions of service convenience which are considered in this study were “Access convenience, Decision convenience, Transaction convenience, Benefit convenience And Post benefit convenience” and the dimensions of consumer behavior were Customer satisfaction and Behavioral intensions have been studied. Then the collected data are estimated by using statistical techniques such as t-test, correlation, etc. The findings of this study indicate a positive correlation between service convenience and consumer behavior. In addition, further investigation showed that the consumers have more thought of service convenience in Hyper-Star than Refah and Shahrvand Stores. The solutions of specialists in the field of retail services are providing high quality and convenient services in the process of buying customers; This leads to consumer satisfaction and positive attitude to the store and eventually will create competitive advantage and increase profitability