عنوان پایان‌نامه

شناسایی شایستگی های مشاغل مدیریتی(روساء و معاونین) شعب بانک تجارت



    دانشجو در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی شایستگی های مشاغل مدیریتی(روساء و معاونین) شعب بانک تجارت" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت منابع انسانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61318;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 109
    تاریخ دفاع
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲

    امروزه نقش بی بدیل منابع انسانی در تولید ارزش افزوده و ثروت بر هیچ یک از مدیران و اندیشمندان حوزه مدیریت پوشیده نیست . یکی از بهترین و مناسبترین رویکردها برای نائل شدن به اهداف سازمانی ، بکارگیری رویکرد شایستگی در مدیریت منابع انسانی است. پذیرش و گسترش سریع رویکرد شایستگی در سازمان ها و بکارگیری آن در حوزه های مختلف منابع انسانی بیش از هر چیز نتیجه مزایا و فوایدی است که در این رویکرد نهفته است. از این رو شناسایی شایستگی های روسای و معاونین شعب بانک تجارت به علت اهمیت وحساسیت خاص فعالیتهای آنها و لزوم اتخاذ رویکردی منسجم وعلمی درانتخاب وتوسعه این گروه از پرسنل بانک ونیزکمبود منابع مطالعاتی، مورد توجه محقق قرار گرفت .تحقیق حاضر از حیث هدف، تحقیقی کاربردی و از نظر گردآوری داده ها، تحقیقی میدانی است. همچنین سنجش نظر روسا و معاونین شعب بانک تجارت از طریق پرسشنامه ای با مقیاس لیکرت اندازه گیری گردید که می باید هر شایستگی را با توجه به شرح وظیفه مربوطه تأیید نماید. در این تحقیق با بهره گیری از نرم افزار spss ، پس از انجام آزمون کلموگروف-اسمیرنف، به منظور تأیید شایستگی ها بر اساس داده های کمی حاصل از پرسشنامه از آزمون علامت و برای اولویت بندی شایستگی ها از آزمون فریدمن استفاده گردید. که در نهایت نتایج تحقیق نشان داد که شایستگی های کلیدی روسای شعب بانک تجارت عبارتند از 1.کنترل و نظارت ، 2.مشتری مداری، 3.ارتباطات مؤثر، 4.مسئولیت پذیری، 5.مذاکره موثر برای جلب تفاهم، 6.برنامه ریزی و سازماندهی، 7.تحلیل مساله و تصمیم گیری و شایستگی های کلیدی معاونین شعب بانک تجارت عبارتند از 1.کنترل و نظارت ، 2.مشتری مداری، 3.ارتباطات مؤثر، 4.پرورش و توسعه دیگران (مربیگری)، 5.برنامه ریزی و سازماندهی، 6. دقت و تمرکز واژگان کلیدی: منابع انسانی، شایستگی ها ، روسا و معاونین شعب بانک،
    Abstract
    Nowadays irreplaceable role of human resources in the production of added value and wealth is obvious for both of the managers and scholars in management field. Competency approach in human resource management is one of the best and most suitable approach to achieve organizational objectives. Acceptance and rapid extension of the competency approach in organizations and its application in various fields of human resources, more than anything else is a result of latent approach advantages. The competencies identified of TEJARAT bank heads and deputies branches is regarded researcher due to importance and sensitivity certain of their activities and the necessity of an integrated approach to the selection and development of this group of staff and the bank's shortage of resources studies. Current research is applied research in terms of objectives and field research in terms of data collection. Also evaluate the heads and deputies of TEJARAT bank branches was measured through a questionnaire with likert scale which it should be verified by each competency according to the job description. In this study using the spss software after the kolmogorov-smirnov test in order to confirm competencies based on quantitative data from questionnaires sign test and friedman test was used to rank the competencies. Finally, the research results showed that the key competencies of TEJARAT bank heads branches are consist of: 1.control and surveillance 2.customer base 3.effective communications 4.responsibility 5.effective negotiation to draw memorandum 6. Planning and organizing 7. Problem analysis and decision making key competencies of TEJARAT bank deputies branches are consist of: 1. Control and surveillance 2.customer base 3.effective communications 4.training and other development (coaching) 5.planning and organizing 6.accuracy and focus Keywords human resources , competencies , heads and deputies of bank branches