عنوان پایاننامه
بررسی نگرش زبان آموزان ایرانی نسبت به معلم ایرانی و غیر ایرانی ( Implicit and Explicit Attitudes of Iranian Students Towards Native and Non -Native Speaker Teachers of English A case study of University of Tehran Kish International Sampus)
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان انگلیسی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 2417;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74678;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 2417;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74678
- تاریخ دفاع
- ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
- دانشجو
- ندا موقر نژاد
- استاد راهنما
- مجید نعمتی
- چکیده
- این تحقیق به بررسی نگرش ها، احساسات و ترجیحات صریح و ضمنی زبان آموزان ایرانی نسبت به اساتید انگلیسی زبان NESTs اساتیدی که زبان مادریشان انگلیسی است) و اساتید غیر انگلیسی زبان non-NESTs (اساتیدی که زبان مادریشان انگلیسی نیست) می پردازد. نگرش ها، احساسات و ترجیحات صریح شرکت کننده های این تحقیق از طریق یک پرسشنامه جمع آوری گردید و نگرش های ضمنی ایشان با استفاده از IAT (آزمون ارتباط ضمنی) مورد ارزیابی قرار گرفت که نشان دهنده احساسات ناخودآگاه فراگیران نسبت به اساتید انگلیسی زبان(NEST) و اساتید غیر انگلیسی زبان (non- NEST) می باشد. نتایج این تحقیق با توجه به آزمون ارتباط ضمنی بیانگر این امر بود که جمعیت مورد مطالعه در این تحقیق بصورت ضمنی ترجیح می دادند تا اساتیدی داشته باشند که زبان انگلیسی زبان مادریشان باشد، و اساتیدی که زبان مادریشان انگلیسی بود بیشترین فراوانی را در این تحقیق به خود اختصاص دادند. نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که الف) شرکت کننده ها اولویت متوسطی را برای داشتن اساتید غیر انگلیسی زبان نشان دادند در حالی که اولویت بسیار بالایی را برای داشتن اساتید انگلیسی زبان نشان دادند؛ ب) در ارتباط با احساسات شرکت کننده ها در مورد اساتید ایرانی، احساس بی تفاوتی بیشترین فراوانی را داشت در حالیکه احساسات خوب و مثبت کمترین فراوانی را به خود اختصاص داد؛ و پ) در ارتباط با احساسات شرکت کننده ها نسبت به اساتید انگلیسی زبان نتایج نشان دادند که شرکت کننده ها احساسات بسیار گرم و مثبتی در برابر اساتید انگلیسی زبان داشتند. به علاوه، نتایج تجزیه و تحلیل همبستگی نشان داد که الف) نگرش ضمنی شرکت کننده ها در ارتباط با اساتید انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان همبستگی مثبت پایینی با تجربه زبان آموزان به داشتن اساتید انگلیسی زبان داشت؛ ب) نگرش ضمنی شرکت کننده ها نسبت به اساتید انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان همچنین همبستگی مثبت پایینی با ترجیح ایشان برای داشتن اساتید انگلیسی زبان یا غیر انگلیسی زبان داشت؛ و پ) نگرش ضمنی شرکت کننده ها نسبت به اساتید انگلیسی زبان یا غیر انگلیسی زبان همبستگی منفی پایینی با ترجیح آنها برای یادگیری زبان با اساتید ایرانی داشت، در حالی که همبستگی مثبت پایینی بین نگرش ضمنی زبان آموزان نسبت به اساتید انگلیسی زبان (NEST) و غیر انگلیسی زبان (non- NEST) و ترجیح ایشان برای فراگیری زبان انگلیسی با اساتید انگلیسی زبان مشاهده گردید. کلمات کلیدی: گسترش دایره، افراد درون حلقه، بومی بلندگو، بیرونی دایره
- Abstract
- The purpose of this study was to examine the explicit and implicit attitudes, feelings, and preferences of Iranian L2 learners for NESTs and non-NESTs. The participants’ explicit attitudes, their feelings, and preferences were obtained through a questionnaire, while the implicit attitudes of learners were analyzed through IAT, eliciting participants’ unconscious feeling for Native English-Speaking Teachers (NEST) and Non-native English-Speaking Teachers (non-NEST). The results of this study showed that after responding to the IAE, the participants implicitly preferred to have NEST, and NEST instructors received the highest frequency. The results also showed that (a) the respondents reported a moderate preference towards non-NEST, whereas they had a very high preference for NEST; (b) Given the respondents’ feelings toward Iranian teachers, neutral feeling received the highest frequency, while very warm feeling received the lowest frequency; and (c) considering participants’ feelings toward native teachers, they had a very warm feeling toward NEST. In addition, the results of the correlational analysis revealed that (a) the participants’ implicit attitudes toward NEST and non-NEST had a low positive correlation with the participants’ experience of having native teacher; (b) Participants’ implicit attitudes toward NEST and non-NEST also had a low positive correlation with the participants’ preference for having NEST and non-NEST; and (c) the implicit attitudes toward NEST and non-NEST had a low negative correlation with their preference for learning English by Iranian teacher, while a low positive correlation was reported between the implicit attitudes toward NEST and non-NEST and the participants’ preference for learning English by native speaker teachers. Keywords: Expanding Circle,Inner Circle, Native Speaker, Outer Circle