عنوان پایان‌نامه

نقش موشن گرافیک در افزایش اثر بخشی ارتباطات بصری



    دانشجو در تاریخ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "نقش موشن گرافیک در افزایش اثر بخشی ارتباطات بصری" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    ارتباط تصویری
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63346
    تاریخ دفاع
    ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    مصطفی اسدالهی

    بشر از دیرباز در پی ایجاد ارتباط فکری با همنوع خود بوده است و در این راه، هر زمان بسته به نیاز خود با برگزیدن شیوه ای متناسب به برقراری ارتباط اقدام کرده است. زمانی از طریق نقاشی های روی دیوار غار و زمانی از طریق صفحه کامپیوتر؛ در این راه همواره جادوی حرکت برای او جاذبه ای ویژه داشته است، و به کمک آن سعی کرده ارتباط بهتری با محیط اطراف خود داشته باشد. امروزه هنر متحرک سازی خود به صورت یک عامل مؤثر و کارآمد در فرآیند ارتباطات، قدرت نمایی می کند و هر روز به محدوده ای تازه گام می نهد. در سال های اخیر شبکه ها با محوریت تصویری و جذب مخاطب به صورت گسترده ای روند رو به پیشرفت را طی کرده اند و موشن گرافیک این هنر نوین حضور گسترده ای در فرهنگ و هنر مطلوب داشته است. در این پژوهش سعی شده تا با بررسی نقش موشن گرافیک به عنوان یک عامل ارتباطی نوین، به این پرسش پاسخ دهد که موشن گرافیک برای افزایش توجه مخاطبان از چه مؤلفه های اثربخش و تاثیر گذار، بهره می برد؟ از این نظر، پژوهش حاضر پس از بررسی اصول و مفاهیم ارتباطات بصری، به معرفی خاستگاه موشن گرافیک در رسانه های ارتباطی اشاره کرده و در نهایت به شناسایی عوامل و عناصر تاثیرگذار موشن گرافیک در ارتباطات بصری می پردازد.
    Abstract
    Human being has always been looking for having an intellectual connection with other people; and, for this goal, with regard to his need at every time period, he has chosen an appropriate method for communication; once by means of the paintings on cave walls, and once by means of computer. On this path, the magic of motion has always been attractive for human and helped him have a better communication with his environment. Nowadays, the art of animation is considered as a powerful and effective factor in the process of communication; and this art finds a new aspect every day. Regarding the growing development of media in today's world, the necessity of familiarity with a new tool called motion graphics is becoming obvious for more effective communication. This paper aims at considering different techniques, methods, and background of motion graphics so that it will introduce this art and also evaluates its role in increasing the attraction of audiences and effectiveness of the conveyed message in the process of visual communication. Due to the importance of the subject, the analysis of the role of motion graphics as a new branch of graphic design in increasing the effectiveness of visual communication is the aim of this research paper which is accomplished through descriptive-analytical method. The methods of motion graphics in communication, influential factors over motion graphics and visual factors of motion graphics, and the role of motion graphics in communication are some parts of this article.