عنوان پایان‌نامه

بررسی میزان اثر بخشی ارتباطات تبلیغات بر نگرش افراد نسبت به محصولات شرکت مدیران خودرو ام وی ام



    دانشجو در تاریخ ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی میزان اثر بخشی ارتباطات تبلیغات بر نگرش افراد نسبت به محصولات شرکت مدیران خودرو ام وی ام" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    MBA
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 1417;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63182;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 1417;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63182
    تاریخ دفاع
    ۰۸ اسفند ۱۳۹۲

    در این پژوهش به دنبال بررسی و ارزیابی اثربخشی تبلیغات شرکت مدیران خودرو بر اساس مدل مفهومی پژوهش هستیم. یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب وکار، تبلیغات می‌باشد. موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمان ها و شرکت ها در گرو فعالیت های تبلیغاتی آنهاست. پژوهش حاضر از نظر هدف"کاربردی" و از نظر شیوه ی گردآوری اطلاعات تحقیق «توصیفی- غیر آزمایشی» و از نوع «همبستگی» است. پژوهش حاضر، از نظر هدف «کاربردی» و از نظر نحوه¬ی گردآوری اطلاعات از نوع «همبستگی» می باشد. در ضمن با توجه به اینکه از روش «مدل معادلات ساختاری سم» برای پاسخگویی به سئوال های تحقیق و آزمون فرضیه ها استفاده خواهد شد، در میان تحقیقات همبستگی از نوع «تحلیل ماتریس همبستگی یا کوواریانس» می باشد. مدل مفهومی نهایی پژوهش در مجموع دارای 4 عامل اصلی (سرگرم کننده بودن، آموزنده بودن، آزار دهنده بودن و معتبر بودن) و در نهایت 17 شاخص اندازه گیری تشکیل شده است. حجم نمونه آماری 384 نفر و از نرم افزار آماری اس پی اس اس، برای ارزیابی اثربخشی تبلیغات شرکت مدیران خودرو و همچنین از آزمون میانگین یک جامعه (تی تست) استفاده شد و برای تحلیل تاثیر ویژگی های فردی از آزمون میانگین دو جامعه (تی مستقل) و آزمون تحلیل واریانس (آنوا) استفاده شد. بر اساس نتایج تحلیل های آماری، اثربخشی تبلیغات شرکت مدیران خودرو مطلوب ولی متوسط ارزیابی گردید. بر اساس نتایج آزمون فرضیه های پژوهش، وضعیت عامل های سرگرم کننده بودن، آموزنده بودن و آزار دهنده بودن در حد مطلوب و وضعیت عامل معتبر بودن تبلیغات در حد نامطلوب ارزیابی می گردد. ویژگی تحصیلات افراد بر نوع پاسخ های ارایه شده به پرسشنامه پژوهش تاثیر داشته است. در مجموع میزان اثربخشی ارتباطات تبلیغات بر نگرش افراد نسبت به محصولات شرکت مدیران خودرو ام وی ام بطور متوسط ارزیابی می گردد.
    Abstract
    This study sought to evaluate advertising effectiveness based on the conceptual model of the automobile company executives said. One of the most important tools of communication in business deals, advertising. Success or failure of many organizations and companies promotional activities and depend on them. The present study aimed at the "practical" in terms of data collection practices and “solidarity Present study, the aim is “functional” and in terms of the collection of information "solidarity”. In addition, given that the "method of structural equation modeling (SEM) » for answering the question will be used for research and hypothesis testing, correlation studies of the “correlation matrix or a covariance analysis “. The final conceptual model of a total of 4 main factors (busy being informative, being authentic, being annoying) and the 17 indicators formation is measured. Sample size of 384 and the statistical software SPSS, advertising managers to assess the effectiveness of a community out of the car and test (t test) was used to analyze the impact of individual feature two sample test (t) and test, analysis of variance (ANOVA) was used Based on statistical analysis, advertising effectiveness, but the best car company executive’s medium was assessed. Based on the results of the study hypothesis, operating status of being entertaining , informative and annoying the optimal operating condition of the validity of Advertise suitable to evaluate the . Educational characteristics of the responses provided to the questionnaire survey might influence. Overall effectiveness of advertising communication on attitudes toward products Automotive Directors (MVM) is the average assessed. Keywords: advertising, loyalty, attitude, effectiveness