عنوان پایاننامه
شناسایی فرصت های کارآفرینی ورزشی شهر تهران از نظر متخصصان
- رشته تحصیلی
- تربیت بدنی وعلوم ورزشی - مدیریت ورزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1393;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79724;کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1393;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79724
- تاریخ دفاع
- ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
- دانشجو
- مریم فرامرزی
- چکیده
- در دنیای امروز یکی از عوامل مهمی که سبب رشد و توسعه اقتصادی-اجتماعی می شود ؛کارآفرینی است.این پدیده توانایی ایجاد تحول در جامعه را دارد و می تواند فرصت های شغلی جدیدی را ایجاد کند.ورزش نیز جایگاهی مناسب و متنوع برای ایجاد اشتغال و تولید فرصت های جدید فعالیت اقتصادی است.با شناخت زمینه های کارآفرینی در ورزش می توان فرصت های جدیدی را به کارآفرینان جامعه معرفی کرد تا از آن برای پیشرفت و توسعه اقتصادی- اجتماعی بهره گیرند.این تحقیق به منظور شناسایی فرصت های کارآفرینی در ورزش انجام گرفت. این پژوهش توصیفی-پیمایشی ، از نوع کاربردی و بر اساس نحوه گردآوری داده ها ترکیبی (کیفی و کمی) می باشد.نمونه آماری آن در دو بخش علمی و اجرایی شامل 150 نفر از اعضا هیئت علمی و دانشجویان دوره دکتری وکارشناسی ارشد دانشکده های تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه های دولتی شهر تهران و همچنین تولید کنندگان لوازم ورزشی و مدیران ورزشی باشگاه های خصوصی شهر تهران می باشد.که به صورت تصادفی طبقه ای پرسشنامه بین آنها توزیع شد.جمع آوری داده ها به صورت کیفی (نظر خواهی از نمونه آماری) و کمی با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته صورت پذیرفت.پس از تائید روایی(توسط اساتید)،پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ( 5/95% a= ) به دست آمد .در انجام این تحقیق علاوه بر انجام مصاحبه با اساتید تربیت بدنی و علوم ورزشی ، از روش شناسایی ارزش فرصت آنتونی الویک استفاده شد و بر اساس آن با استفاده از دو بعد"اهمیت" و "رضایت از وضع موجود" فرصت های مورد نظر متخصصان ورزشی شناسایی شد.و با استفاده از روش های آماری به اولویت بندی فرصت ها پرداخته شد. که بر اساس یافته های پژوهش اولویت بندی فرصت ها به قرار ذیل می باشد:فرصت های کارآفرینی در حوزه آموزش ورزشی، در حوزه خدمات ورزشی، در حوزه اماکن و تجهیزات ورزشی، در حوزه گردشگری ورزشی،در حوزه برنامه ریزی ورزشی،در حوزه ورزش همگانی، در حوزه امور فرهنگی ورزشی، در حوزه تبلیغات ورزشی،در حوزه ورزش همگانی،در حوزه پژوهش ورزشی و در حوزه رسانه های ورزشی.در کل بالغ بر 64 فرصت شناسائی گردد که هر کدام در حوزه مربوطه اولویت بندی شده اند.
- Abstract
- In today's world one of the most important factors is the development and socio-economic development, entrepreneurship. This ability to create change in society and could create new job opportunities. By identifying the areas of entrepreneurship in sport can lead to the introduction of new entrepreneurs to improve their social and economic development. This research was conducted in order to identify entrepreneurial opportunities in sports. This descriptive-survey research, applied and based on a combination of data collection (qualitative and quantitative) is. The sample in both scientific and administrative, including one hundred and fifty faculty members and graduate students MB in Faculty of Physical Education and Sport Sciences, University of Tehran province as well as manufacturers of sporting goods and sporting director Tehran private is. Which are randomly distributed among them Shd.jm questionnaire data collection for qualitative (surveys of the sample) and little was done using a questionnaire. After determining the validity (by teachers), reliability using Cronbach's alpha coefficient (5/95% a =) was obtained. In this study, in addition to interviews with professors of physical education and sports science methods were used to identify value opportunities Aluyak Anthony And by using both "important" and "satisfaction with the status quo" sports professionals opportunities to identify-forming using statistical methods to prioritize opportunities were discussed. Prioritize opportunities based on research findings are as follows: Entrepreneurial opportunities in the field of sports education in the field of sports services, facilities and equipment in the field of sports, in the field of sports tourism, In the area of sports programming in the field of sport, cultural affairs in the field of sports, advertising in sports, in the field of sport, in the field of research in the field of sports and the media Vrzshy.dr be identified over sixty-four chance that any Which areas have been prioritized relevant.