عنوان پایاننامه
رابطه بین اضطراب کلاس زبان خارجه و درک مطلب در میان دانشجویان ایرانی مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان انگلیسی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 1749;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67797
- تاریخ دفاع
- ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
- دانشجو
- مهدیه نظریان
- استاد راهنما
- علی اکبر خمیجانی فراهانی
- چکیده
- هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین نگرانی کلاسهای زبان خارجه و درک مطلب بین دانشجویان کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی در سه دانشگاه : دانشگاه تهران (بخش زبان های خارجه) دانشگاه تهران (واحد بین الملل کیش) و دانشگاه فردوسی مشهد است . بر طبق نظر Horwitz , اضطراب کلاس زبان خارجه از سه عنصر تشکیل شده است : ترس از ارتباط . اضطراب امتحان و ترس از ارزیابی منفی. اولین سوال تحقیق به بررسی ارتباط بین درک مطلب و اولین عنصر نگرانی کلاس زبان خارجه (ترس از ارتباط) می پردازد . دومین سوال تحقیق به برقراری ارتباط بین درک مطلب و دومین عنصر نگرانی از کلاس زبان خارجه ( نگرانی از امتحان) پرداخته . سومین سوال تحقیق به برقراری ارتباط بین درک مطلب و سومین عنصر نگرانی از کلاس زبان خارجه (ترس از ارزیابی منفی) پرداخته , چهارمین سوال تحقیق بدنبال هرگونه ارتباطی بین درک مطلب و تمام عناصر نگرانی کلاس زبان خارجه می باشد و در نهایت آخرین سوال به نقش جنسیت اعم از زن و مرد در این خصوص می پردازد. نتایج تست های pear correlation و T-test اینست که ارتباط متعادلی بین نگرانی از کلاس زبان خارجه و مفهوم درک مطلب وجود دارد . آگر چه زنان مجریان بهتری در مقایسه با مردان در مورد انجام تمرین درک مطلب بوده و از اضطراب کمتری هم در این خصوص برخوردار بوده اند. کلید واژه ها: اضطراب از کلاس زبان خارجه , درک مطلب , نگرانی از تست , ارزیابی
- Abstract
- The present research aims at investigating the relationship between foreign language classroom anxieties and reading comprehension among M.A students of TEFL at three universities: University of Tehran (Faculty of Foreign Languages), University of Tehran (Kish International Campus) and Ferdowsi University of Mashhad. According to Horwitz(1986), Foreign language classroom anxiety is made up of three components: communication apprehension, test anxiety and fear of negative evaluation. The first research question investigated the relationship between reading comprehension and the first component of foreign language classroom, anxiety (communication apprehension); the second research question attempted the relationship between reading comprehension and the second component of foreign language classroom anxiety (test anxiety); the third research question studied the relationship between reading comprehension and the third component of foreign language classroom anxiety (fear of negative evaluation); The fourth research question looked for any correlation between reading comprehension and all factors of foreign language classroom anxiety and the last question considered the role of gender. The results of Pearson correlation and t-test indicated that there is a moderate relationship between foreign language anxiety and reading comprehension. Also it was shown that females are better performers of reading comprehension as the less anxious gender. Key words: foreign language anxiety (FLA), reading comprehension, test anxiety, evaluation