طراحی سیستم جبران خدمات برای نسل های متنوع کاری دربانک ها
- رشته تحصیلی
- مدیریت دولتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 62064
- تاریخ دفاع
- ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
- دانشجو
- رحمان حسنی
- استاد راهنما
- آرین قلی پور
- چکیده
- چکیده یکی از چالش های مدیریت منابع انسانی در حال حاضر، وجود نسل¬های متنوع کاری به طور همزمان در محیط کاری است. به طور کلی چهار نسل سنتی، ازدیاد جمعیت، ایکس و وای در سازمان¬ها وجود دارند هر کدام از این نسل¬ها بر اساس تجربیات¬شان دارای ارزش¬های کاری، اخلاق کاری و نگرش¬های متفاوتی می-باشند و این مشخصه¬های متفاوت بر موارد زیادی در سازمان همچون انگیزش و نحوه جبران خدمات¬شان تاثیرگذار می¬¬باشند. پرسش اصلی این پژوهش این است که آیا کارکنان نسل¬های متنوع کاری برای فاکتورهای سیستم جبران خدمات سازمان اولویت¬های متفاوتی قائل می¬شوند؟ نتایج پژوهش حاکی از آن است که نسل-های متنوع کاری برای پرداخت¬ها و پاداش¬های سازمان اولویت های متفاوتی قائل هستند. به ترتیبی که کارکنان نسل اول برای عوامل پرداخت مبتنی بر عملکرد، مالکیت سهام سازمان، مدیریت عملکرد و مسیر شغلی اهمیت بالای قائل شدند و کارکنان نسل دوم برای عوامل کیفیت محیط کاری و تعادل کار و زندگی اهمیت بالای قائل شدند و کارکنان نسل سوم برای عوامل دریافتی¬های نقدی و تسهیلات و امکانات اهمیت بالای قائل شدند.
- Abstract
- Abstract One of challenges, now, for human resource management, is the presence of different generations working in workplace. In general, four Traditional Generation, Baby Boomer, X and Y are present at organizations. Each of these generations based on their experiences, work and Ethic values and attitude are different. this different characteristics on many occasion as how their motivation and compensation in the organization can be effective. The key question is whether this generation of employees for factor compensation system of organization give different priorities to be? The results indicate that different generations working give different priorities for factor compensation system. In order to the first generation for factors, Performance-Based payment and Ownership of shares and Performance management have a High-Importance. The second Generation for factors, quality of workplace and work-life balance have a High-Importance. The third Generation for factors, Cash-reward and Facility Have a High- Importance.