بررسی کیفی تاثیرعوامل طراحی زیباشناسانه ارتباط بامشتریان بررضایت شغلی مدیران وکارکنان بانک رفاه
- رشته تحصیلی
- مدیریت دولتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61548
- تاریخ دفاع
- ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
- دانشجو
- علی دبیری فرد
- استاد راهنما
- آرین قلی پور
- چکیده
- از دیرباز ایجاد انگیزه مطلوب در کارکنان به عنوان مشکل ترین و مهمترین وظایف مدیریت محسوب می شده است. اخیرا در جهت بهبود روابط کارکنان و مشتریان مفهومی با عنوان طراحی زیباشناسانه مطرح شده که از طریق فراهم آوردن شرایط فیزیکی ، فرهنگی و مادی در جهت برانگیختن کارکنان به برقراری رابطه احساسی – عاطفی با مشتریان تاکید می کند. پرسش اصلی پژوهش حاضر این است که عواملی طراحی زیباشناسانه ای که از طریق رضایت شغلی مدیران و کارکنان منجر به بهبود روابط آنان با مشتریان می شود کدامند؟ در این تحقیق، جهت شناسایی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان از روش تحقیق کیفی استفاده شده است؛ نتایج حاصل از 10 مصاحبه انجام گرفته با کارکنان بانک رفاه نشان دهنده 7 تِم اصلی است که بر رضایت شغلی موثر هستند. در انتهای پایان¬نامه بر اساس یافته¬های تحقیق، پیشنهادات لازم ارائه شده است.
- Abstract
- Achieving to staff‘s job satisfaction of organization is the main idea of new-classic paradigm. A new way to Achieving to staff‘s job satisfaction is aesthetics design. The main purpose of this dissertation is to analyzing the job satisfaction in relationship between staff and customers and determining the major dimensions of aesthetics design at the personal level. We used the qualitative interview method; results of 10 interviews with bank staff members exhibit that 7 main themes affecting job satisfaction.