عنوان پایان‌نامه

ارزیابی شرکت های تولیدی شرکت ملی نقت ایران مبتنی بر مسوولیت پذیری اجتماعی با استفاده از



    دانشجو در تاریخ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارزیابی شرکت های تولیدی شرکت ملی نقت ایران مبتنی بر مسوولیت پذیری اجتماعی با استفاده از" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت صنعتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63305
    تاریخ دفاع
    ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
    دانشجو
    بهروز عباسی
    استاد راهنما
    عزت اله اصغری زاده

    چکیده : مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکتها ( CSR) مفهومی است که براساس آن سازمانها مصلحت و منافع جامعه را، از طریق مسئولیت‌پذیری در برابر تاثیرات فعالیتهایشان بر مصرف کنندگان، تامین کنندگان، گروهها و ... مورد توجه قرار می‌دهند. تحقیق حاضر با هدف بررسی مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکتها در شرکتهای تولیدی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران- به عنوان یکی از بزرگترین بنگاههای اقتصادی کشور- آغاز گردید که در همین راستا ابعاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکتها، پس از بررسی ادبیات و تحقیقات مرتبط، تعیین و نهایی گردیدند که عبارتند از؛ اقتصادی، اجتماعی، رهبری، محیط¬زیست و ذی¬نفعان. پس از مشخص شدن ابعاد CSR، به میزان آن در شرکتها و متعاقباً رابطه بین CSR و عملکرد سازمانی بررسی شده است . اطلاعات حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان دهنده میزان متغییر این نوع از مسئولیت از شرکتی به شرکتی دیگر است اما داده‌‌ها یاد شده، حاکی از وجود رابطه مثبت بین عملکرد سازمانی و CSR می باشد. پس از سنجش میزان مسئولیت‌پذیری در موارد تحت مطالعه، به کمک تکنیک MAUT اقدام به رتبه بندی شرکتها گردیده است به صورتی که در نتیجه آن؛ شرکتهای نفت و گاز اروندان؛ ملی مناطق نفتخیز جنوب و نفت فلات قاره به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.
    Abstract
    Abstract: Corporate social responsibility (CSR) is a concept that organizations based on their interests and the interests of society by taking responsibility for the ef-fects of their activities on customers, suppliers and other groups. The present study investigated the production firms of National Iranian Oil Company on corporate social responsibility, in this regard and after reviewing the literature and related studies, dimensions of CSR was determined and they are: economic, social, leadership, environment and stakeholders. After deter-mining the dimensions of CSR, companies and subsequently to assess the rela-tionship between CSR and organizational performance are discussed. Data analysis indicates the responsibility of this type varies from company to company, but these analysis indicate that there is a positive relationship be-tween organizational performance and CSR. After assessing accountability in cases, the MAUT technique has been used to company rankings. Arvandan oil and gas company, national Iranian south oil company and Iranian offshore oil company respectively ranked first to third. Key words: Corporate social responsibility, CSR, responsibility, dimensions of CSR