بررسی عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید مشتریان محصولات سیستم آشپزخانه ای شرکت البرز با رویکرد بازار یابی صنعتی
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 58786
- تاریخ دفاع
- ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
- دانشجو
- صمد محمدزاده
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- همراه با رقابتی شدن بازار سیستم های مدرن آشپزخانه ای , مدیران شرکت های سازنده و عرضه کننده این محصولات با چالش های رقابتی جدیدی روبرو شده اند.این نوع چالش در چند سال اخیر برای شرکت استیل البرز که از شرکت های نا آشنا در این صنعت محسوب میشود نیز مطرح شده است.در چنین شرایطی برای مدیران این شرکت شناسایی عواملی که بر تصمیم گیری خرید مشتریان اثرگذار است,به عنوان یک مسئله اهمیت یافته است .دست یابی به اطلاعات معتبر در این زمینه نیازمند انجام تحقیقات علمی است. هدف این پژوهش,یافتن پاسخ برای این پرسش است که چه عواملی بر تصمیم گیری خرید مشتریان محصولات سینک آشپزخانه استیل البرز اثر می گذارد. در این راستا تعداد شش فرضیه طراحی شده که اثر متغیر هایی ماند مرغوبت ورق های استیل ,نوع ضمانت نامه,قیمت پایه , تحویل به موقع,نحوه پرداخت وجه و نام و نشان تجاری را بر رفتار خرید مشتریان که از نوع تجاری - صنعتی هستند, مورد بررسی قرار داده است. داده های میدانی مورد نیاز در چارچوب فرضیه ها و با روش توزیع پرسش نامه میان یک نمونه 150 نفری از اعضای جامعه آماری از مدیران خرید شرکت ها ,نمایندگان فروش شرکت و مدیران عامل شرکت های ساختمانی هستند,گردآوری شده است. این داده ها با روشهای آمار توصیفی و استباطی تجزیه و تحلیل شده و فرضیه های ششگانه تحقیق همگی مورد تایید قرار گرفته اند . در نهایت بر اساس یافته ها و نتایج به دست آمده پیشنهاداتی به وسیله ی پژوهشگر به مدیران شرکت استیل البرز ارائه گردیده است. این پیشنهادات می تواند مدیران و سیاست گذاران این شرکت را در انتخابشیوه های بازار یابی یاری نماید.
- Abstract
- as the market of moder nkitchen systems has become more competitive the managers of those companies that manufacture these systems have been facting new chanllenges.alborzaz a famous firm in these industry also is experiencing this challenge. in this condition investigating the influencing factors on customer buying decision is considered to be a problem. this research is going to find out what are the main factors involved in the purchasing decision of buying the kitchen sink produced bye alborz compeny.six factors which were expected to be involved are investigated through six hypthesis.these factors include quality of materials,guarantee,base price,delivery time,payment method and brand.the data required wre gathered andanalyzed by distributing a questioner among a group of people who are the main buyers of this product. after analyzing the data it was proved that all of the six factors affect the customer's desision process.after all the researcher made some suggestions for the company.