بررسی نقش و جایگاه طراح گرافیک در طراحی خودرو
- رشته تحصیلی
- ارتباط تصویری
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56004
- تاریخ دفاع
- ۲۵ تیر ۱۳۹۱
- دانشجو
- حمزه مرادی عجمی
- استاد راهنما
- سیدمحمد فدوی, مصطفی اسدالهی
- چکیده
- طراحان گرافیک می توانند در چند زمینه طراحی به طور همزمان حضور داشته باشند ولی این خود مستلزم شناخت تمام مرزهای مشترک میان شاخه های دیزاین است . همه ی این شاخه ها از یکدیگر تاثیر گرفته اند و می توان به نوعی ادعا کرد که همه ی شاخه های دیزاین در یک نقطه مشترک هستند و آن کارکرد عملی این رشته ها است. نقش احتمالی یک طراح گرافیک در شکل گیری ایده ی طراحی خودروی جدید ،میتواند اعمال نظرزیباشناختی درفرم کلی خودرو باشد ، طراح گرافیست باید شناختی ازسطح درک وسواد بصری وسلیقه ی جامعه هدف داشته باشد. نشانه شناسی ، حضور فرم ورنگ در هویت سازمانی شرکت سازنده خودرو ،اطلاع رسانی درزمینه ی نحوه ی استفاده ونگهداری، چگونگی ارسال وتاثیرگذاری پیام های بصری اعم از پیام های ایستا وپویای موجود درخودرو که به عنوان راهنمای فنی خودرو درحین استفاده وهمچنین آشکارونافذ بودن این نوع پیام ها از زمینه های دیگر حضور طراح گرافیک در طراحی خودرو می تواند باشد .
- Abstract
- Graphic designers can be present simultaneously in several fields of Designs, but this requires an understanding of all branches of the borders of them. All the branches influences of each other’s. Could be claimed that all branches of design are at a common point. And that is the Function of these disciplines. Possibly role in the formation of the idea to design a new car, It can be filed that graphic design is presents. Graphic designer have to cognitive level of visual basic of the target group. Semiotics, The presence of color & form in organizational identity automobile manufacturer, Inform regarding how to use & keep up, How to send messages and visual effects such as static and dynamic messages on car, so while vehicle during use as a technical manual, And also overt and subtle messages of this type from is another field of automotive design so graphic designer can be present.