عنوان پایاننامه
بررسی تاثیرارزش برندصنعتی برارزش برند ترکیبی وترجیح خرید مصرف کنندگان نهایی
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 69221;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001998
- تاریخ دفاع
- ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
- دانشجو
- احسان آقامیری حسین آبادی
- استاد راهنما
- حسین خنیفر
- چکیده
- باتوجه به اینکه در خرید کالاهایی از قبیل لپ تاپ کمپانی تولید کننده برای ساخت محصول نهایی خود از قطعات کمپانی های تامین کننده نیز استفاده می نماید ، از اینرو در این نوع محصولات علاوه بر اینکه برند شرکت عرضه کنند محصول حائز اهمیت میباشد ، برند شرکت تامین کننده قطعات نیز حائز اهمیت می باشد ، حال سئوال اصلی این است که ، تاثیر ارزش برند صنعتی بر ارزش برند ترکیبی و ترجیح خرید مصرف کننده نهایی چگونه است؟ پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر ارزش برند صنعتی بر ارزش برند ترکیبی و ترجیح خرید مصرف کنندگان نهایی انجام پذیرفته است. در نتیجه بررسی مبانی نظری تحقیق و نظر خبرگان عوامل سنجش ارزش برند صنعتی ، ارزش برند ترکیبی و ترجیح خرید مصرف کننده شناسایی شد و سپس پرسشنامه تحقیق طراحی شد (شامل 29 سؤال) و روایی و پایایی پرسشنامه تأیید شد و بین خریداران لپ تاپ توزیع شد، جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه خریداران لپ تاپ میباشد. روش نمونهگیری بصورت تصادفی ساده است. در این پژوهش برای تحلیل دادههای بدست آمده از آزمونهای رگرسیون و تحلیل مسیر استفاده شد و در پایان پس از انجام تحلیل بر روی داده ها مشخص شد که ارزش برندصنعتی باعث افزایش وفاداری ، کیفیت ادراک شده و سایر داراییهای برند ترکیبی میشود و بین ارزش برند صنعتی و تداعی و آگاهی از برند ارتباط مثبت و معنادار نمی باشد . همچنین در ادامه تایید شد که وفادار ی ، کیفیت ادراک شده و سایر داراییهای برند ترکیبی باعث افزایش ترجیح خرید مصرف کننده نهایی می گردد و تداعی و آگاهی از برند ترکیبی باعث افزایش ترجیح خرید مصرف کننده نهایی نمی گردد.
- Abstract
- ندارد