عنوان پایاننامه
بررسی عوامل تاثیر گذاربر ارزیابی ومقاصد خرید مشتری
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001554;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 55957
- تاریخ دفاع
- ۲۳ آذر ۱۳۹۱
- دانشجو
- سمیرا دشتگرد
- استاد راهنما
- حمید زارع
- چکیده
- چکیده موفقیت خرده فروشان در بازار به شدت رقابتی امروز، به آسانی به دست نمی¬آید و منوط به وجود شرایط مناسب است. بر¬ اساس تحقیقات صورت گرفته، تصویر فروشگاه¬های خرده فروشی، کیفیت محصول یا برند فروخته شده و قیمت، سه مولفه مهم و تاثیرگذار بر تصمیم¬های مشتریان به منظور خرید از فروشگاه-های خرده فروش است. از این رو به منظور سنجش تاثیر عوامل فوق بر مقاصد خرید مشتری، پژوهش حاضر را در مورد خریداران فروشگاه¬های زنجیره¬ای رفاه و پروما در شهر کرج اجرا شده است. در این راستا، 12 فرضیه ارائه شده است و از جامعه آماری گسترده موجود، تعداد 317 نفر از مشتریان به عنوان نمونه انتخاب شدند و تعداد 350 پرسشنامه بین افراد پخش شده است. پس از بررسی پاسخ¬ها تعداد 323 پرسشنامه کامل مورد ارزیابی قرار گرفته است. با استفاده از نرم افزار SPSSو لیزرل 8.8، داده¬¬های گردآوری شده تحلیل شده و نتایج ارائه شده است. نتایج نشان می¬دهد که تعدادی از فرضیه¬های پژوهش تایید شده¬اند. تخفیف قیمتی و نام برند بر قصد خرید مشتری تاثیر معناداری داشته اما بین نام فروشگاه و قصد خرید مشتریان در جامعه آماری این پژوهش رابطه معناداری دیده نشد. نام فروشگاه رابطه معناداری با ذهنیت ادراکی فروشگاه داشته است. هم¬چنین نام برند بر کیفیت ادراکی خریداران از محصول و قیمت مرجع داخلی تاثیرگذار بوده است. بین تخفیف قیمتی با ارزش ادراکی و کیفیت ادراکی خریداران از محصول و هم-چنین کیفیت ادراکی خریداران از محصول و ارزش ادراکی، رابطه معناداری یافت شد. هم¬چنین بر اساس یافته¬های تحقیق، ارزش ادراکی نیز بر قصد خرید مصرف¬کنندگان تاثیرگذار بوده است. واژه¬های کلیدی: نام فروشگاه، نام تجاری، تخفیف قیمتی، قیمت مرجع داخلی، کیفیت ادراکی برند، ذهنیت ادراکی فروشگاه، ارزش ادراکی، قصد خریدمصرف¬کننده
- Abstract
- Abstract Retailers succeed in today's highly competitive market, it is not easily achieved and subject to appropriate conditions.According to researches, the retailer's store image, quality of the merchandise/brands sold and price/promotion are three important components that appear to be key to store patronage decisions. Hence, in order to assess the effect of the above factors on consumer purchasing intentions, research on Refah and Proma chain store buyers were executed in the Karaj city. In present study, we hypothesized 12. In this regard, 317 customers were selected as a sample. 350 questionnaires were distributed among people. After examining the responses, 323 completed questionnaires were analyzed. We used SPSS and LISREL 8.80 for analyzing data and discussed the results. The results show that some of our hypotheses were confirmed. Price discounts and brand name in our study has significant impact on consumer purchase intention but we did not find significant relation between store name and consumer purchase intention. Store name has had a significant relationship with store image. Also, brand name has been effective on perceived brand quality and internal reference price. A significant relationship between price discount and perceived value, price discount and perceived brand quality and also, between perceived brand quality and perceived value was found. Also, based on findings, perceived value has had an impact on consumers' purchase intention