عنوان پایان‌نامه

طراحی بیرینگ قالب های اکستروژن مستقیم با استفاده از تحلیل کران بالا



    دانشجو در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی بیرینگ قالب های اکستروژن مستقیم با استفاده از تحلیل کران بالا" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی پردیس 2 فنی شماره ثبت: 2393;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 58856
    تاریخ دفاع
    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    دانشجو
    مجید شیخ پور
    استاد راهنما
    کارن ابری نیا

    نبود یک روش ریاضی قابل اتکا در تحلیل مسائل اکستروژن به ویژه در تعیین دقیق جریان ماده ، همواره یکی از مشکلات پژوهشگران بوده است.از این رو پیش از این، استفاده از روش های نوآورانه چون "تقسیم بندی مناطق" یکی از معدود روش های به تصویر کشیدن جریان ماده و ارائه میدان سرعت بوده است. در این پایان نامه روش جدیدی برای تعیین الگوی جریان ماده با استخراج نگاشت همدیس برای اکستروژن بیلت استوانه ای به هر مقطع چند ضلعی دلخواه ارائه شده است.این روش با ارائه فرمولاسیون ریاضی، هر نقطه از سطح مقطع دایره را به یک نقطه از سطح مقطع چند ضلعی خروجی نگاشت میکند. سپس با میدان سرعت جدید بدست آمده با این روش و با استفاده از تئوری حد بالا فشار اکستروژن بهینه ارائه شده و اثرات پارامترهای مختلف از جمله درصد کاهش سطح مقطع و ضریب اصطکاک بر روی فشار اکستروژن بررسی شده است.آنگاه با توجه به یک مدل اصطکاکی و سرعتهای حاصله از میدان سرعت بیرینگ مناسب برای مقطع خروجی طراحی می گردد.
    Abstract
    Bearing design for extrusion dies to equalize materials outlet velocity and prevent final product distortion based on the efforts of skilled die designers is performed using empirical methods. Also The absence of an acceptable mathematical method to analyzing extrusion problems especially in determination of materials flow, has been always a problem for researchers, especially in bearing design. Sectioning as an innovative method has been one of the few methods for understanding the material flow and giving reasonable velocity field. In this study a new method which uses conformal mapping is presented to obtain material flow model in extrusion of different polygons from cylindrical billet. This method maps each point of circle section to the extruded polygon using an analytic formula. Then, with the new calculated velocity field and upper bound method, "optimized extrusion pressure" was calculated. Afterwards, different parameters' affect like reduction of area and friction coefficient on extrusion pressure were examined. And in the end According to a friction model and obtained velocity from the velocity field proper bearing for the output section is designed.