عنوان پایاننامه
بررسی مقایسه ای میزان انطباق هویت برند (تعیین شده توسط سازمان) و تصویر برند (ادراک شده توسط مشتریان ) در صنعت بیمه
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی- بیمه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 69947
- تاریخ دفاع
- ۱۲ مهر ۱۳۹۱
- دانشجو
- مسعود ستوده
- استاد راهنما
- مسعود کیماسی
- چکیده
- امروزه برند به یکی از ضروریات برای موفقیت برنامه های بازاریابی تبدیل شده است. در حوزه خدمات مالی نیز با توجه به ماهیت این خدمات، خلق برندی متناسب با اهداف سازمان می تواند به دستیابی به جایگاه مناسب در بازار و ایجاد تمایز منجر گردد. در این تحقیق به «بررسی مقایسه¬ای میزان انطباقهویت برند(تعیین شده توسط سازمان) و تصویر برند (ادراک شده توسط مشتریان) در صنعت بیمه» پرداخته می¬شود. به این منظور پس از بررسی پیشینه تحقیق، عوامل اصلی تشکیل دهنده تصویر برند که شامل تصویر از خدمات، تصویر از سازمان و تداعیات و ویژگی¬های برند می¬باشند استخراج گردیدند. پس از انتخاب چهار شرکت بیمه ایران، آسیا، پارسیان و کارآفرین، دو جامعه شامل مدیران و کارشناسان و مشتریان انتخاب شده و پرسشنامه میان آن¬ها توزیع گردید. داده های جمعآوری شده با روش مقایسه میانگین دو جامعه با نرم افزار SPSS تحلیل گردید که مشخص شد در کل جامعه میان انطباق هویت برند و تصویر برند تفاوت معنادای وجود ندارد. برای هر شرکت بیمه این تحلیل صورت پذیرفت که در شرکت¬های بیمه ایران، آسیا و پارسیان تفاوت معناداری میان هویت برند و تصویر برند وجود نداشت، اما نتایج شرکت بیمه کارآفرین در متغیرهای تصویر از سازمان و تداعیات همراه برند میان هویت برند و تصویر برند تفاوت معناداری را نشان می¬دهد؛ در نهایت، نتیجه بررسی کلی هویت برند و تصویر برند در این شرکت بیمه نیز این عدم انطباق را نشان می¬دهد.
- Abstract
- ندارد