عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه باور ونگرش نسبت به تبلیغات شرکتهای خصوصی بر رفتار بیمه گذاران در زنجان



    دانشجو در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه باور ونگرش نسبت به تبلیغات شرکتهای خصوصی بر رفتار بیمه گذاران در زنجان" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54681
    تاریخ دفاع
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱

    در سالهای اخیر رقابت بین شرکتهای بیمه افزایش چشمگیری داشته است. مدیران و بازاریابان با طراحی تبلیغات مختلف سعی در جذب بیمه گذاران نموده اند، به دنبال آن گرایش به ارزیابی سازوکار و تاثیر تبلیغات بیمه ای رشد قابل ملاحظهای داشته است که در راستای آن موضوع نقش باور و نگرش بیمه گذار نسبت به تبلیغات بیمه ای نیز همواره مورد بحث بوده است. مطالعات زیادی بیانگر این بودهاند که باور و نگرش شخصی بیمه گذار نسبت به تبلیغات یک معیار مهم اثربخشی این تبلیغات است. هدف از این پژوهش بررسی روابط بین باور‌ها، نگرش‌ها نسبت به تبلیغات شرکت های بیمه خصوصی در زنجان و پاسخ رفتاری بیمه گذاران بود. 390 پرسش‌نامه طی مدت 10روز در شرکت های بیمه سامان، البرز و کارآفرین توزیع شد و یافته¬ها نشان داد که از بین پنج عامل باور تأثیرگذار بر نگرش نسبت به تبلیغات بیمهای، دو عامل اطلاعات دهنده بودن و اقتصادی بودن با اثرگذاری مثبت به صورت آماری به عنوان یک محرک نگرش نسبت به تبلیغات اینترنتی به حساب آمد که متعاقباً به عنوان، محرک تکرار خرید بیمه ای تعیین گردید و سه عامل دیگر باور، سرگرم کننده بودن، قابل باور بودن و نقش و تصویر اجتماعی داشتن تأثیر ناچیزی در ایجاد نگرش مثبت و خریدهای بیمه‌ای داشتند.
    Abstract
    In recent years competition among insurance companies has increased dramatically .Managers and marketers with designing of different advertising have tried to attract Insurers .Following that have witnessed growing interest in examining the mechanism and influence of insurance advertising. Along the line of research, an intensely debated topic is about the roles of insurers’ beliefs and attitudes toward insurance advertising. A host of studies have suggested that individuals’ attitudes toward advertising is an important measure of advertising effectiveness . This study investigated the relationship between beliefs, attitudes toward advertising of private insurance companies in Zanjan and behavioral response of insurers. Data from 390 saman,karafarin and alborz insurers were collected during 10 days and regard to the statistics results. the findings show the informative and social role and image factors had the most positive influence on insurer attitudes toward insurance advertising, pursuant to considered as a propellant of insurance purchasing frequency. The three other factors, entertainment ,economic and credibility had a venial influence over attitudes toward insurance advertising and insurance purchasing frequency.