عنوان پایاننامه
بررسی اثر آمیخته بازاریابی بر ارزش نام و نشان تجاری فروشگاههای شهروند از دیدگاه مشتریان
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54459
- تاریخ دفاع
- ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
- دانشجو
- سمیه بوداقلی دیزجی
- استاد راهنما
- محسن نظری
- چکیده
- چکیده در ادبیات بازاریابی نسبت به اهمیت ارزش نام و نشان تجاری در انتخاب فروشگاههای خرده فروشی بزرگ مطالعات کمتری صورت گرفته است و برسی ¬های آماری برای آزمون اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش نام و نشان تجاری در فروشگاههای خرده فروشی مورد نیاز است. بررسی و سنجش ارزش نام و نشان تجاری فروشگاه شهروند از دیدگاه مشتریان می¬تواند بصورت راهنما و معیاری فعالیتهای شرکت را در جهت ایجاد یک نام و نشان تجاری قوی¬تر هدایت و ارزیابی کند. در تحقیق حاضر سوالات اصلی مطرح شده عبارت از این است که"آیا عناصر آمیخته بازاریابی از دید مشتریان بر ارزش نام و نشان تجاری فروشگاه شهروند تاثیر دارند؟" و " اولویت¬بندی عناصر آمیخته بازاریابی با توجه به درجه اثر گذاریشان بر ارزش نام و نشان تجاری فروشگاه شهروند چگونه است؟" می¬باشد. به منظور پاسخگویی به سوالات تحقیق از مقالات و کتابهای فارسی و لاتین موجود در این زمینه و همچنین مطالعات محقق استفاده شد. در تحقیق حاضر با بررسی مدلهای مختلف موجود در زمینه ارزش نام و نشان تجاری، مدل یو، دانتو و لی در سال 2000 به عنوان مدل مورد استفاده در این تحقیق مدنظر قرار گرفت؛ که در این مدل اثر پنج عنصر عنصر آمیخته بازاریابی یعنی تصویر فروشگاه، قیمت، شدت توزیع، میزان تبلیغات و ترفیعات فروش بر روی سه بُعد تشکیل دهنده ارزش نام و نشان تجاری یعنی کیفیت درک شده، وفاداری به نام و نشان تجاری و آگاهی از نام و نشان تجاری ارزش نام و نشان تجاری مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت. روش تحقیق حاضر از نظر هدف ، تحقیق کاربردی بوده و از نظر نحوه جمع آوری داده ها تحقیقی توصیفی- پیمایشی می¬باشد. جامعه آماری مورد بررسی در این تحقیق مشتریان فروشگاههای شهروند در سطح شهر تهران می-باشد. پس از جمع آوری اطلاعات پرسشنامه¬های جمع آوری شده و انجام آزمون¬های آماری متفاوت مثل کولموگروف- اسمیرنوف، ضریب همبستگی اسپیرمن، رگرسیون خطی و .... تمامی فرضیه-های تحقیق مورد قبول قرار گرفت و نتایج نشان داد که تاثیر غیرمستیقم تصویر فروشگاه بر ارزش نام و نشان تجاری از طریق وفاداری به نام و نشان تجاری به عنوان موثرترین مسیر شناخته شد و کمترین تاثیر را ترفیعات فروش بر ارزش نام و نشان تجاری از طریق کیفیت درک شده به خود اختصاص داد.
- Abstract
- Effect of integrated marketing value shahrvandship from the perspective of brand stores customers Abstract In the marketing literature the importance of brand value on a great selection of retail stores has been little research to examine the effects of the marketing mix to reach statistical ¬ valuable brand in retail stores are required. Review and assess the value of the brand buy ¬ customers can view the guide and standardize activities in order to create a strong brand name and more ¬ guidance and to assess. The main questions raised by the study is that "customers will see the value of the marketing mix of the brand buy influence?" And "¬ Priority classification according to the degree of the extent of their marketing mix on brand value, how to buy it?" ¬ can be. . In order to answer the research questions of articles and books in English and Latin as well as field studies were used. The price of the intensity distribution of advertising and sales promotions on brand value of the three components of perceived quality, brand loyalty and brand awareness brand values studied and tested was. The aim of the present research, applied research, and the collection of descriptive data - the survey is ¬. The population studied in this research, customers can shop in Tehran ¬ citizen is. After collecting the questionnaires and collected ¬ ¬ statistical tests as different as the Kolmogorov - Smirnov, Spearman's correlation, linear regression, and .... All assumptions - the study was accepted and the results showed that the effect of store image Ghyrmstyqm brand through brand loyalty was recognized as the most effective and least effective sales promotions on brand value won the perceived quality.