عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی در افزایش قصد خرید بر خط مشتریان با استفاده از تکنیک تحلیل متقارن



    دانشجو در تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی در افزایش قصد خرید بر خط مشتریان با استفاده از تکنیک تحلیل متقارن" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54858
    تاریخ دفاع
    ۲۶ مهر ۱۳۹۱
    دانشجو
    مصطفی نصری
    استاد راهنما
    محسن نظری

    موفقیت یا شکست کسب و کارهای B2C مبتنی بر وب منوط به شناسایی ویژگی هایی از فروشگاه اینترنتی است که بر قصد خرید برخط مشتریان بیشترین تاثیر مثبت را دارند. کسب و کارهای اینترنتی برای سودآوری بیشتر می‌بایست از ترجیحات مشتریانشان نسبت به کارکردها و خدمات ارائه شده توسط فروشگاه باخبر باشند. بنابراین داشتن مدلی برای شناسایی اولویت های مشتریان و میزان مطلوبیت ویژگی های فروشگاه های اینترنتی برای آنها ضروری است. مدل حاضر توانایی شناسایی کارکرد های مطلوب فروشگاه اینترنتی برای مشتریان، میزان مطلوبیت و اولویت های نسبی آنها را در قالب سه گروه عوامل فناوری، عوامل خرید و عوامل محصول دارد. برای این منظور 399 پاسخ جمع آوری شده بوسیله سامانه پرسشنامه اینترنتی با استفاده از تکنیک تحلیل متقارن تحلیل شده است. یافته ها نشان داد که ”داشتن گواهی الکترونیکی هویت و رمز گذاری ارتباط بین رایانه مشتری و سرور فروشگاه“ (امنیت) و”امکان تعویض و مرجوعی کالای فروخته‌شده“ (تسهیلات) مهمترین ویژگی های تاثیر گذار بر قصد خرید برخط مشتریان بوده اند. یافته های پژوهش تحلیل شده و پیشنهادات مبتنی بر آن ارائه شده است.
    Abstract
    Success or failure of online B2C businesses depends on identification of website features which affect customer online purchase intention positively the most. For better profitability, online businesses must be aware of their customer's preferences between functions and services provided by their webshop. Then, using a conceptual model that identifies customer's preferences and estimates utility scores of shopping website features is crucial for e-retailers. The present conceptual model determines customer's favorite functions of e-stores, utility scores and relative preferences in form of technology factors, shopping factors and product factors. 399 valid responses were gathered utilizing online questionnaire and analyzed by conjoint analysis algorithm. Results unveiled that "digital certification and encryption" (security) and "product exchange and return services" (convenience) were the most important features for customer's online purchase intention. Findings are discussed and implications are provided.