عنوان پایاننامه
کارکتر سازی برای محصولات غذایی
- رشته تحصیلی
- تصویرسازی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53964
- تاریخ دفاع
- ۰۸ مهر ۱۳۸۸
- دانشجو
- پردیس قریشی
- استاد راهنما
- صداقت جباری کلخوران, محمدعلی بنی اسدی
- چکیده
- رساله پیشرو، تحقیقی در باب کاراکترسازی برای محصولات غذایی است پیش فرضهای نگارنده، یافتن اشتراکات میان و ارتباط خصوصیات لحاظ شده در طراحی کاراکتر و ویژگیهای یک محصول میباشد. در این باب، مطلب با بررسی کلی در مورد بستهبندی و عناصر بصری چون رنگ، فرم ولوگو که در تعامل با کاراکتر در قالب بستهبندی ارائه میشوند، آغاز میگردد. در ادامه با نگاهی به واژه مسکات و یافتن مصداقهای آن در بحث کاراکترسازی و نشانهپردازی به طور جزئیتر به مسکات تجاری پرداخته شده است. مبحث مذکور با اشارهای به ریشههای مسکات در ایران باستان، ادامه مییابد. در مباحث تاریخچهای، به طور کلی کاراکترهای 67 برند در دنیا و 30 محصول در ایران همراه با مقدمهای در مورد تبلیغات در ایران با ذکر تاریخ طراحی کارکتر و نام آن در جداولی آورده شده و به طور جزئیتر به نُه برند خارجی و سه برند ایرانی (با ارائه تحلیل ساختار تعدادی از محصولات آنها) پرداخته شده است. در پایان نگارنده با بررسی جدا ولی که نوع ارتباط میان کاراکتر و محصول را در برندهای مذکور نشان میدهند، در پاسخ به فرضیه، ارتباط محصول با کاراکتر را به 1. طراحی کاراکتر براساس نامگذاری برند و کاراکتر (44/44% در جهان و 10% در ایران) 1. رابط? مستقیم محصول و کاراکتر (11/11% در جهان و 33/23% در ایران) 3. رابطه غیرمستقیم محصول و کاراکتر (28/27% در جهان و 34/43% در ایران) و 4. بدون ارتباط تقسیم نمود (67/16% در جهان و 33/23% در ایران) تقسیم مینماید
- Abstract
- this is front thesis is a research about making a characters for food products. the authors hypothesis is finding commons and communication between remarkable idiosyncrasies in design of character and feature of a product. this course begins by subjects with generally consider about packagine and visual elements such as: color, form, logo that interaction by character in packageing shape offered. in continuation with look into mascot term& find it's evidence in making characterize topic & semiotic expounds in detials. this reminder topic continues by indication to mascot roots in historical themes of ancient persion. generally explains about 67 brand in world & 30 products in Iran with preface in iranian adwertisment. this information demonstrates on the date of designing character & it's name in the diagrams,9 foreign brands,3 iranian brand elucidate partilly(by offering of structure's inspection & a few thier products). finally, the author, with reconsider diagrams demonstrates communication between character & products in remarkable brands1. direct relation(11/11 % in world & 23/33 % in iran) 2. indirect relation (27/28% on the world & 43/34% in iran)3. relation to name (44/44% in world & 10% in iran)4. without any relation (16/67% in world & 23/33% in iran).on the respons to relation between characters and food products.