عنوان پایان‌نامه

رابطه خودکار آمدی تحصیلی ، انگیزش پیشرفت و تاب آوری با سلامت روان دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان شهرستان شهریار



    دانشجو در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "رابطه خودکار آمدی تحصیلی ، انگیزش پیشرفت و تاب آوری با سلامت روان دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان شهرستان شهریار" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مشاوره مدرسه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56670
    تاریخ دفاع
    ۱۱ دی ۱۳۹۱
    استاد راهنما
    جواد اژه ای

    چکیده : هدف پژوهش حـاضـر بـررسی روابط خودکارآمدی تحصیلی، انگیزش پیشرفت و تاب آوری با سلامت روان دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان شهرستان شهریار بود. برای این منظور تعداد 308 نفر با روش نمونه گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند و به کمک پرسشنامه‌های خودکارآمدی تحصیلی(جینگز و مورگان)، پرسشنامه انگیزش پیشرفت(کرمی و باغطیفونی،1386)، پرسشنامه تاب آوری(کونور و دیویدسون،2003) و پرسشنامه سلامت عمومی(گلدبرگ،1979) مورد ارزیابی قرار گرفتند. برای تحلیل داده‌ها از ضرایب همبستگی و تحلیل رگرسیون چندگانه با روش ورود گام به گام متغیرها استفاده شد. نتایج پژوهش به طورکلی نشان داد که بین خودکارآمدی تحصیلی، انگیزش پیشرفت و تاب آوری با سلامت روان رابطه مثبت معناداری وجود دارد(p<0/01)، هم چنین نتایج نشان داد که خودکارآمدی تحصیلی، انگیزش پیشرفت و تاب آوری توان پیش بینی معنی دار سلامت روان را دارند(p<0/01) در این پزوهش تاب آوری بهترین پیش بینی کننده سلامت روان بود. کلید واژه ها : سلامت روان ،خودکارآمدی تحصیلی، انگیزش پیشرفت، تاب آوری
    Abstract
    Abstract: The purpose of the present study was to examined relations between academic self-efficacy, achievement motivation and resiliency with mental health at high school first base girls in shahriar city. Research method of this non experimental and correlation study . Participants were 308 school girls from shahriar city who were chosen with multi stage cluster sampling. And were evaluated with the help of academic self-efficacy questionnaire (MJSES), Achievement Motivation Inventory (AMI,1386), Resiliency Questionnaire (GHQ, 2003) and the General Health Questionnaire (Goldberg, 1979). For data analysis, was used correlation and multiple regression analysis with stepwise entry of variables. Overall results showed that between academic self-efficacy, achievement motivation and resiliency with mental health , there is a significant positive relationship. (p <0/01), also showed that academic self-efficacy, achievement motivation and resiliency can be predicted mental health significantly (p <0/01), in this thesis, Resiliency was the best predictor of mental health. Key words: mental health, self-efficacy, motivational achievement, resilieancy