عنوان پایان‌نامه

تاثیر تدریس بازنگرشی بر یادگیری زبان آموزان



    دانشجو در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تاثیر تدریس بازنگرشی بر یادگیری زبان آموزان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان انگلیسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 1607/2;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 55827
    تاریخ دفاع
    ۱۱ مهر ۱۳۹۱

    چکیده این مطالعه تدریس بازنگرشی را به دو صورت مختلف مورد بررسی قرارمی دهد. در ابتدا، آنچه مورد بررسی قرار گرفت این بود که تدریس بازنگرشی چگونه بر یادگیری زبان آموزان تاثیر می گذارد. برای تحلیل، از 55 معلم خواسته شد که به پرسشنامه تدریس بازنگرشی پاسخ دهند. با توجه با پاسخ های داده شده 9 نفر ( 3بسیار، 3متوسط و3 معلم پایین تر از سطح متوسط) برای شرکت در قسمت اول تحقیق انتخاب شدند. در مرحله ی بعد از 90 زبان آموز در سطح متوسط که توسط آن 9 معلم تدریس می شدند خواسته شد که به آزمون Pretest PET پاسخ دهند تا سطح آنها مورد مقایسه قرار گیرد. از زبان آموزان خواسته شد ه به سوالات Pretest PET و Posttest PET پاسخ دهند. تحلیل نتایج سوالات Pretest PET نشان داد که تمام زبان آموزان همسطح بودند. در نهایت در اواخر ترم از زبان آموزان خواسته شد که به آزمون Posttest PET پاسخ دهند تا بتوان سطح یادگیری آنها را مقایسه کرد. برای تحلیل داده ها One-way ANOVA به کار گرفته شد. تحلیل داده ها نشان میداد که سطح بازنگرشی معلمان تاثیری بر یادگیری زبان آموزان ندارد. هدف دوم این تحقیق بررسی رابطه ی بین تجربه ی تدریس معلمان و تدریس بازنگرشی می باشد. در این بخش از تحقیق بار دیگر تمام 55 معلم شرکت کردند. یافته ها نشان میدهند که تجربه تدریس معلمان تاثیری بر تدریس بازنگرشی ندارد.
    Abstract
    This study was designed to investigate reflective teaching in two different ways. Firstly, what was studied was how a teacher’s reflection can effect a student’s achievement. To analyze this, 55 EFL teachers were asked to answer a questionnaire on reflective teaching. Based on their answers 9 of them were chosen (high 3, moderate 3 and low 3 reflective teachers) to take part in the first step of the research. In the next step, 90 EFL intermediate students, taught by those teachers, were asked to answer a PET in order to check their proficiency level. The students were asked to answer both a pre-test of PET and a post-test. The data analysis of the pre-test of PET illustrated that all of the students were homogeneous. Finally, the students were asked to answer post-test of PET at the end of the term, in order to compare their achievement. One-way ANOVA was used to analyze the data. The data analysis showed that, teachers’ level of reflection did not have an effect on the students’ achievement. The second purpose of the study was to investigate the effect of teachers’ teaching experience on their reflective practice. In this part of the study, once again the 55 EFL teachers took part. The findings revealed that teachers’ teaching experience does not affect their reflective practice.