شناسایی و تبیین عوامل نهادی اثرگذار بر شکل گیری کسب و کارهای خانوادگی
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی-بخش عمومی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 383;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56421
- تاریخ دفاع
- ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
- دانشجو
- غلامرضا سعیدی
- استاد راهنما
- کرامت اله زیاری
- چکیده
- هدف اصلی در این پژوهش شناسایی و تبیین عوامل نهادی اثرگذار بر شکل گیری کسب و کارهای خانوادگی است .چارچوب نظری در این پژوهش شامل عوامل نهادی اثرگذار اعم از، عوامل هنجاری، شناختی و اجتماعی و فرهنگی بر شکل گیری کسب و کارهای خانوادگی می باشد. روش تحقیق بر حسب هدف، کاربردی و بر حسب استراتژی تحقیق کمی – پیمایشی است . جامعه آماری شامل کلیه مدیران و سیاستگذاران کسب وکارهای خانوادگی شهر تهران می باشد که تعداد آنها مورد250 می باشد. برای گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است و از طریق روش تصادفی طبقه ای به توزیع پرسشنامه پرداخته شده است . در نهایت نتایج تحقیق نشان می دهد که عوامل نهادی بر شکل گیری کسب و کارهای خانوادگی تاثیر دارد. واژگان کلیدی: عوامل نهادی، شکل گیری کسب و کارهای خانوادگی ، عوامل هنجاری، عوامل شناختی، عوامل اجتماعی و فرهنگی، صنایع دستی
- Abstract
- The main goal of this research is to identify and explain the institutional factors that influence the formation of family businesses. Theoretical framework for the study of institutional factors including normative and cognitive , social and cultural factors on the formation of family businesses .Research methods in terms of objective , practical and strategic research is ( slightly - survey ). The population includes all family businesses managers and policy makers in Tehran whose number is 250. Questionnaire was used to collect data through questionnaires distributed to a stratified sampling has been discussed. Finally the research results show that institutional factors affect the formation of family businesses. Keywords : institutional factors , family businesses , normative factors, cognitive factors , social and cultural factors , artifacts