عنوان پایاننامه
امکان سنجی برگزاری دوره های آموزش مجازی مهارت های زندگی برای دانش آموزان نابینا ( با تاکید بر نیروی انسانی )
- رشته تحصیلی
- روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56000
- تاریخ دفاع
- ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
- دانشجو
- مریم هاشمی بخشی
- استاد راهنما
- غلامعلی افروز
- چکیده
- چکیده: هدف از این پژوهش، امکان¬ سنجی برگزاری دوره¬های آموزش مجازی مهارت¬¬های زندگی برای دانش-آموزان نابینا (با تاکید بر نیروی انسانی) بوده و جامعه مورد مطالعه متخصصان، معلمان و مدیران دست-اندرکار در زمینه آموزش دانش¬آموزان نابینا در سال تحصیلی 91-90 می¬باشند.حجم نمونه بر اساس روش نمونه¬گیری تصادفی ساده انتخاب شده و ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته نگرش سنج شامل 22 سوال 4 گزینه¬ای بودهاست. طرح پژوهش حاضر نیز از نوع پیمایشی و سوال¬های پژوهش با استفاده از آزمون¬های کای اسکوئر و ضریب همبستگی اسپیرمن مورد بررسی قرار گرفتهاست. نتایج پژوهش بر¬اساس یافته¬های آماری و سوال اصلی پژوهشی نشان می¬دهد که معلمان، مدیران و متخصصان با آموزش مجازی مهارت¬های زندگی برای دانشآموزان نابینا موافق هستند. کلید واژه¬ها: آموزش مجازی، نگرش، مهارت¬های زندگی، نابینایان.
- Abstract
- Abstract Feasibility studying of holding virtual courses of life skills for blind students (with emphasize on human force) The purpose of doing this research has been the feasibility studying of holding virtual courses of life skills for blind students (with emphasize on human force) and the society which was studied, is the involved experts, principals and teachers about education background of the blind students in the academic years 1390-1391. Sample volume was selected on the basis of simple random sampling and the research tool, researcher made questionnaire has been the attitude studying with 22 multiple choice questions. The prepared research design has been studied as a survey kind and research questions through using the Chi-squared and Spearman exams .The results of research show that virtual education of life skills is possible for the blind students in the view of teachers, experts and principals. As a whole teachers, principals and experts agreed with virtual education of life skills for the blind students on the basis of statistical findings which are resulted of mentioned research questions. Key Words: virtual learning, attitude, blind, life skills