عنوان پایاننامه
ارزیابی عملکرد مناطق شهرداری تهران بر اساس شاخصهای چندگانه کارت امتیازی متوازن با استفاده از رویکرد تصمیم گیری چند معیاره فازی (مناطق ۵ و ۲و ۱۶و ۱۹)
- رشته تحصیلی
- مدیریت مالی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54721
- تاریخ دفاع
- ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
- دانشجو
- نرگس ریسه
- استاد راهنما
- سعید شیرکوند
- چکیده
- با افزایش رقابت در عرصه تولید وخدمات، سازمان¬ها به شاخص¬ها و الگوهایی برای بررسی عملکرد خود نیاز پیداکردند. ضعف معیارهای اندازه¬گیری سنتی و تغییر محیط رقابتی، نیاز به طراحی مجدد سیستم های اندازه گیری عملکرد را درسازمان ها مطرح کرده است . یکی از ابزارهای موفق در زمینه پیاده سازی برنامه های استراتژیک سازمان به منظور دست یابی به یک سیستم اندازه¬گیری عملکرد جدید، سیستم کارت امتیازی متوازن است. در این راستا، ابتدا شاخص های مربوط به کارت امتیازی متوازن شناسایی ، سپس برای ارزیابی عملکرد شهرداری بر مبنای وزن هر شاخص از روش سلسله مراتبی و برای بهبود شکاف های چهارمنطقه به عنوان یک نمونه تجربی، ابـزارهای تحلیلی MCDM ، SAW وTOPSIS به ترتیـب مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج مورد مطالعه نشان داد که فاکتور مشتری مداری (0.422) بیشترین وزن و فاکتوررشد ویادگیری(0.158) کمترین وزن را دارا می¬باشد.
- Abstract
- With increasing competition in the field of manufacturing and services ,the organizations needs to evaluate their performance with some indicators and benchmarks.the weakness of traditional metrics and changing competitive environment has been introduced the need of redesigning the performance measurement system in the organization. one if the success tools in the field of implementing organization strtegic plan is balanced scorecard system to achieve a new performance measurement system. in this regard, at first, the indexes of the balanced scorecard must be identified, and then the hierarchical method is used to evaluate the performance of the balance of the municipality based on the value of each index and as an experimental sample, the analytical tools MCDM , SAWand TOPSIS has been studied respectively for improvement of four regional gaps. the results showed that the customer factor has the highest value (0.422) and the growth andlearning factor has the lowest value(0.158) .