عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر آموزش های ضمن خدمت برارتقای صلاحیت های حرفه ای دبیران متوسطه شهرستان رودبار جنوب در سال تحصیلی ۹۱-۹۰



    دانشجو در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر آموزش های ضمن خدمت برارتقای صلاحیت های حرفه ای دبیران متوسطه شهرستان رودبار جنوب در سال تحصیلی ۹۱-۹۰" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش بزرگسالان
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56109
    تاریخ دفاع
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱

    پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش ضمن خدمت بر ارتقاء صلاحیت¬های حرفه¬ای معلمان متوسطه شهر رودبار جنوب در سال تحصیلی 91- 90 صورت پذیرفته است. جامعه آماری تعداد 170نفر از معلمان متوسطه شهرستان رودبار جنوب هستند که در کلاسهای آموزش ضمن خدمت شرکت کرده بودند و به صورت سرشماری مورد مطالعه قرار گرفته اند. صلاحیت¬های حرفه ای معلمان بر اساس سه مؤلفه صلاحیت¬های شناختی، عملی و عاطفی مورد ارزیابی قرار گرفته است، همچنین داده های مورد نظر با ابزار پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شده است به منظور حصول روایی صوری پرسشنامه از نظرات و پیشنهادات اصلاحی اساتید راهنما و مشاور و همچنین چند تن از افراد صاحب نظر استفاده کامل بعمل آمد و میزان پایایی پرسشنامه( آلفای کرونباخ)90/0 می باشد. پژوهش حاضر از نظر روش، توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف تحقیق کاربردی می‌باشد. نتایج بدست آمده از آزمون خی دو نشان می دهد که سه مولفه صلاحیت¬های شناختی، صلاحیت¬های عاطفی و صلاحیت¬های عملی از نظر آماری معنی دار بوده، بدین معنی که کجی و گرایش افراد به سمت دامنه مطلوب واقعی بوده و معنادار می باشد. این نتایج حاکی از موثر بودن دوره های آموزشی ضمن خدمت در بهبود صلاحیت¬های شناختی، عملی و عاطفی افراد تحت آموزش دارد، و از نظر معلمان متوسطه شرکت کننده در دوره های آموزش ضمن خدمت، دوره های برگزار شده اثر بخش بوده و باعث افزایش توانمندی معلمان در صلاحیت¬های حرفه ای آنان شده است. کلید واژه ها:آموزش ضمن خدمت، صلاحیت¬های حرفه ای معلمان، صلاحیت های شناختی ، صلاحیت های عملی ، صلاحیت های عاطفی ، اثر بخشی
    Abstract
    the present study investigates the efeect of while on duty training on improving teachers professional qualification of high schools in Rudbar Jonub city in educational year go-g1. for this purpose 170 teachers of Rudbar high school who participated in while on duty classes, studied in census. professional qualifications of teachers measured based on cognitive- practical and emotional qualifications. the concerned data gathered the researchers questionnaire. for gaining formal reliability of questionnaire, the corrective suggestions and ideas of advisor and reader and also some authors were used completely and the validity of questionnaire(Kronbakh alpha) was 90% . the method of reaserch is descriptive measuring and it has applicable purpose. the results of khi test(2) shows that three cognitive- emotional and practical qualifications were not statistically meaningfull.it means that tendency and crookedness of people toward optimize domain was meaningfull. these results shows the effectiveness of while on duty in improving cognitive- practical and emotive qualifications of people while on duty. and based on the participated high school teachers in while on duty, the carried out periods was effective and increased the ability of teachers in their professional qualifications.