نیاز سنجی آموزشی برای معلمین شاغل در مدارس چند پایه منطقه الموت غربی قزوین
- رشته تحصیلی
- آموزش بزرگسالان
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 55937
- تاریخ دفاع
- ۰۹ آبان ۱۳۹۱
- دانشجو
- بهمن کاشی
- استاد راهنما
- کمال درانی
- چکیده
- چکیده هدف پژوهش حاضر تعیین نیازهای آموزشی معلمان شاغل در کلاسهای چند پایه منطقه الموت غربی می باشد. این تحقیق به لحاظ ماهیت ازنوع تحقیقات توصیفی پیمایشی است . جامعه آماری45 نفرو نمونه آماری منطبق با جامعه آماری در نظر گرفته شده است .(تمام افراد جامعه) از این تعداد 37 نفر مرد و 8 نفر زن بوده اند.مدرک لیسانس با 55درصد(25 نفر) بیشترین فراوانی را دارا بوده است. و افراد دارای سابقه زیر سه سال با 14 نفر کمترین تعداد هستند. 31 نفر دارای مدرک تحصیلی در رشته اموزش ابتدایی ،5 نفر امور تربیتی و 9 نفر هم در رشته های دیگر تحصیل کرده بودن. جمع آوری اطلاعات با استفاده ازپرسشنامه محقق ساخته است. که ضریب پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ 91/0بدست آمده برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی و استنباطی ( میانگین و مد به منظور انتخاب گزاره های با فراوانی بالا برای طراحی پرسشنامه ) و نرم افزارSpssاستفاده گردید .نتایج تحقیق نشان داد که از نظر معلمان در میان 3 حیطه مهارتی حیطه مدیریت از دو حیطه دیگر یعنی حیطه های پرورشی و تدریس دارای الویت است. و در میان 33 محور بررسی شده ، 14محور نیاز آموزشی برای معلمان از اولویت برخوردار بوده است. که عبارت بودند از: توانایی برخورد و ارتباط موثر با همکاران ، دانش آموزان و اولیاء ، آگاهی از تاثیر انگیزش در یادگیری وآموزش ، آشنایی با شرایط یادگیری موثر و پایدار و عوامل موثر در آن ، شیوه های موثر تشویق و تنبیه در تعلیم و تربیت ، آگاهی از قوانین آموزشی حوزه کاری خود ، آشنایی با ساختار واهداف کتب درسی دوره ابتدایی (علوم ،فارسی،اجتماعی و...). کلید واژه: نیازسنجی آموزشی ، معلم چند پایه
- Abstract
- Abstract The aim of the present study determine the educational needs of teachers working in the of Alamut west are multi grade classroom. Due to the nature of this type of descriptive research survey. 45 people in the population sample is consistent with the intended population. (All people) Of these, 37 were male and 8 were female. Bachelor's degree with 55% (25 cases) were the most common features. And those under three years of experience with a minimum of 14 people are. 31 people have a degree in elementary education degree, 5 Educational Affairs And 9 were being educated in other fields. Data collection is composed by the researcher. Cronbach's alpha reliability coefficient of 0/91 Results For data analysis, descriptive statistical parameters (mean and mode to select questionnaire items with high frequency design software) Spss used. The results showed that among the three skills of teachers Two other areas of management within the areas of culture and education is a priority. The investigation centered on 33, 14 oriented educational requirements for teachers is a top priority. Which included: The ability to communicate effectively with colleagues, students and parents, Awareness of the impact of motivation on learning and education, Understanding effective and sustainable learning conditions and risk factors, Effective methods of reward and punishment in education, Knowledge of the rules of academic work, Understanding the structure and objectives of the primary school curriculum (science, Persian, social, and ...).