عنوان پایان‌نامه

شناسایی عوامل سازمانی موثر بر موفقیت بانکداری الکترونیک شهر تهران



    دانشجو در تاریخ ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی عوامل سازمانی موثر بر موفقیت بانکداری الکترونیک شهر تهران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    کارآفرینی-فناوری
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 430;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 58029
    تاریخ دفاع
    ۲۴ مهر ۱۳۹۱
    دانشجو
    رضا بخشی
    استاد راهنما
    رضا تهرانی

    در دنیای کنونی، با گسترش اینترنت و تسری تعاملات بازار به سمت این بخش، فرصت های بسیاری پیش روی کارآفرینان فردی و سازمانی قرار گرفته است. فرصت هایی که استفاده از آن ها، علاوه بر موفقیت کارآفرینان فردی، موجبات رشد و اعتلای سازمان های کارآفرین را فراهم خواهند آورد. کسب و کارهای جدید، بویژه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری، با چالشهای بسیاری مواجه می شوند که این چالشها منجر به نرخ بالای خروج این کسب و کارها از فعالیت می شود. درحالیکه برخی از کسب و کارها در سال های اولی? فعالیت خود با شکست مواجه می شوند، بسیاری دیگر بقا یافته و تبدیل به شرکتهایی موفق و بزرگ می شوند.اگرچه در کشور ما و سایر کشورهای جهان مطالعات جامعی در زمین? بانکداری الکترونیک انجام یافته، اما مطالعات چندانی که به طور ویژه عوامل سازمانی موفقیت بانکداری الکترونیک را بررسی نموده باشند به چشم نمی خورد. علاوه بر اندک بودن این مطالعات، وجود تناقض آشکاردر ادبیات پژوهش نیز دلیلی بر ضرورت بررسی جامع این عوامل می باشد. در مطالع? حاضر با رویکرد آمیخته، داده های موجود در ادبیات پژوهش به همراه مصاحبه عمیق با ده نفر از خبرگان فعال در صنعت بانکداری الکترونیکی، پرسشنامه لازم برای بخش کمی مطالعه آماده گردیده و بین 72 نفر از مدیران، معاونین و کارشناسان مطلع شعب بانک سامان توزیع گردیده است. روایی و پایایی ابزار سنجش در هر دو بخش کیفی و کمی در حد بسیار خوبی می باشد. داده ها علاوه بر رویکرد اکتشافی، به صورت تاییدی نیز مورد تحلیل عاملی قرار گرفته اند. نتایج این مطالعه، سه دسته از عوامل مرتبط با یکدیگر را مشخص نموده است که این عوامل در ارتباط با یکدیگر، موفقیت بانکداری الکترونیکی را تحت تاثیر قرار می دهند. در بین این عوامل، عوامل عملیاتی بالاترین اولویت و عوامل استراتژیک کمترین اولویت را نشان می دهند. کلمات کلیدی: بانکداری الکترونیکی، عوامل موفقیت، عوامل سازمانی
    Abstract
    In today’s marketplace, the expansion od internet and market transactions have brought opportuniuties tha t entrepreneurs and organizations can take advantages of them. new businesses especially technology based businesses face a big rate of failure. but while some businesses faile and leave the scene, some survive and grow. In Iran, although many studies conducted so far about E-Business, but there is a lack of theorical bases for Organizational Success factors of E-Businesses and specifically E-Banking. not just the lack of theorical bases about these issue, but also there can be found many theorical conflicts in this area. using a mixed research method, in this study we mixed the results of interviews with 10 academic and industry experts to produce questionnaire as a data gathering tool. data gathered from72 experts (mostly heads) by questionnaire. technical specifications of data gathering tool for all measures are at the optimum point. 3 underlying E-Banking Success factor have identified. results show that among the mentioned factors, operational factors have the more importance compared the other two. Keywords: E-Banking, Success Factors, Organizational Factors