عنوان پایاننامه
آسیب شناسی مدیریت فروش در شرکت صنایع پلاستیک مرکز و ارائه راهکارهای لازم جهت افزایش سهم بازار
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54852
- تاریخ دفاع
- ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
- دانشجو
- زهرا خاکی
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- صنعت پلاستیک به عنوان یکی از اجزاء صنعت بسته بندی نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کند. امروزه با جایگزینی ظروف پت به جای ظروف شیشه ای تحول عظیمی در صنعت بسته بندی کشور صورت گرفته است.به طوری که صنایع مختلف اعم از غذایی، آرایشی بهداشتی به این نوع بسته بندی روی آورده اند.شرکت صنایع پلاستیک مرکز به عنوان یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان در عرصه پلاستیک، در گذشته سهم بزرگی در تامین ظروف پلاستیکی مورد نیاز بازار داشته ولی متاسفانه با گذشت زمان وعلیرغم افزایش تولید و تنوع محصول نتوانسته سهم بازار خود را حفظ کند و از جایگاه پیشین خود تنزل یافته است. لذا هدف اصلی این تحقیق شناسایی آسیب های موجود در فروش محصولات شرکت و تحلیل علل پایین بودن میزان فروش شرکت و ارائه راهکارهای مناسب جهت افزایش فروش و رشد سهم بازار می باشد.بدین منظور در این پروژه عوامل آمیخته بازاریابی به عنوان متغیر مستقل و میزان فروش شرکت به عنوان متغیر وابسته مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیق حاضر با استفاده از روش توصیفی با رویکرد پیمایش( survey ) به صورت تحقیق کاربردی اجرا میگردد.حجم نمونه بر مبنای جامعه آماری و با استفاده از فرمول کوکران 41 نفر محاسبه شده است و روش تحقیق با استفاده از روش توصیفی با رویکرد پیمایش( survey ) به صورت تحقیق کاربردی اجرا میگردد. بر اساس نتایج بدست آمده،که محصول شرکت چه از نظر بسته بندی و چه از نظر طراحی و ... دچار مشکل بوده و در این بخش باید تجدید نظر صورت گیرد،قیمت گذاری محصولات هماهنگ با بازار نبوده و همچنین از نظر تغییر در قیمت و محاسبه قیمت وهمچنین تخفیفات لحاظ شده در قیمت دچار نقصان است،شرکت در زمینه ترغیب و تشویق مشتری برای خرید بسیار ضعیف عمل کرده و نتوانسته سیاست های تشویقی را آنطور که شایان است اجرا کند،مشتری گرایی که یکی از با اهمیت ترین عوامل تاثیر گذار در فروش است به درستی در شرکت انجام نمی گیرد و نیاز ها و خواسته های مشتریان آنطور که باید مورد توجه قرار نمی گیرد. واژگان کلیدی: آسیب شناسی ، آمیخته های بازاریابی ،سهم بازار ، مزیت رقابتی
- Abstract
- The plastics industry as one of the components of the packaging industry plays an important role in the economy. Today, a PET container, instead of replacing glass containers has been a great change in the packaging industry. So that different industries including food, cosmetics have turned to this type of packaging. SANAYE PLASTIC MARKAZ Co. as one of the old in most plastic manufacturers, plastic containers required in the past, a large share in the supply market, but unfortunately, over time, increase productivity and product variety failed to maintain its market share has declined from its former position. This study identifies and analyzes the causes of injuries included in the sale of products of low sales and provides appropriate solutions to increase sales growth and share market. Therefore, this project combines elements of marketing and sales company as an independent variable as the depend-ent variable has been studied. This research uses descriptive method with approach of the survey (survey) as applied research is conducted. Volume of sample on the basis of analysis using Cochran's formula 41 is calculated with the approach and methodology used descriptive survey (survey) if the application is run. Based on our results, it seems that the company's product and packaging design of ... The problem in this section should be revised, consistent with market pricing of products was calculated as the change in prices and price discounts as well as the decline in prices is likely. Company encourages customers to purchase and operate a very weak incentive policies have failed to perform as it is worth. Customer focus is one of the most important factors affecting the sale is not done properly in the company and the needs and demands of customers, not as it should be noted. Keywords: pathology, marketing mix, market share, competitive advantage.