عنوان پایان‌نامه

بررسی اثر بخشی دوره های آموزش سرپرستی ستاد شرکت ملی گاز ایران و ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود وضعیت آن



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی اثر بخشی دوره های آموزش سرپرستی ستاد شرکت ملی گاز ایران و ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود وضعیت آن" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    برنامه ریزی آموزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 58775
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۹۱
    دانشجو
    خالد غلامی
    استاد راهنما
    خدایار ابیلی

    چکیده آموزش و بهسازی منابع انسانی در عصر کنونی به لحاظ شرایط خاص زمانی، در سازمانهای صنعتی و تولیدی به صورت یک امر طبیعی درآمده و همگان بر آن اتفاق نظر دارند، این مهم اصولا در غالب برنامه های آموزشی مدون، کوتاه مدت یا دراز مدت به اجرا در می آید منتها در طراحی واجرای آموزشها آنچه دارای اهمیت فوق¬العاده است ارزیابی اثربخشی این نوع آموزشهاست که بر اساس نتایج بدست آمده بتوان آموزشهای تکمیلی و جهت داری را طراحی نمود. این پژوهش با هدف بررسی میزان اثربخشی دوره¬های آموزش سرپرستی ستادشرکت ملی گاز ایران و ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود وضعیت موجود آن در سال 1390 انجام شده است. طرح پژوهش توصیفی – پیمایشی است، جامعه آماری پژوهش شامل 80 نفر از سرپرستان ستاد شرکت ملی گاز بودند که به روش سرشماری کامل مورد پژوهش و بررسی قرار گرفتند. در این پژوهش ابزار گردآوری داده¬ها پرسشنامه محقق ساخته¬ در مقیاس رتبه بندی طیف لیکرت می باشد که بر اساس مدل انتقال آموزش هالتون در سه سطح ویژگی¬های فردی، ویژگی¬های آموزشی و ویژگی¬های سازمانی طراحی شده است. برای بررسی قابلیت اعتماد ابزار از آلفای کرانباخ استفاده شد که ضریب آلفای بدست آمده به تفکیک مولفه های مدل برای ویژگی¬های فردی، آموزشی و سازمانی بترتیب 86/0، 93/0 و92/0 بدست آمد. داده¬های بدست آمده با استفاده از نرم افزار spss و ازطریق آزمون t تک نمونه¬ای مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند، نتایج بدست آمده از آزمون t نشان داد که مولفه¬¬های ویژگی¬ فردی در سطح مطلوب و مولفه¬های ویژگی آموزشی و سازمانی هرکدام در سطح نسبتاً مطلوب، ارزیابی شده¬اند. کلید واژه¬ها: اثربخشی، آموزش سرپرستی، الگوهای ارزیابی اثربخشی، مدل انتقالی هالتون
    Abstract
    Abstract In the recent day ,Training and Human Resource Empowerment in industrial and productive companies shaped as a real fact and the human being accepted it. This fact was formed in a form of formal and planed programs , such as short term or long term programs operated but the effectiveness is the most important part of every training programs, so it can lead the programs and design the other part of the training program. This paper the study of effectiveness instructional courses supervisions in Iranian Gas National Company in 2012 and suggestions suitable solutions in order to its improvement. The method of the research was descriptive survey. The research sample has included 80 sample ones of staff supervisor of NIGC. In this study to collect data from a researcher made questionnaire which is based on three components of individual, educational, organizational characteristics and was based on Transmission model of education of Halton. The data analysis description and deductive statistics (one sample t-test) and SPSS 16 were used for the statistical analysis of the data. On sample T-test results showed that the level of individual components and component properties enterprise-level features appropriate and the other two features training and assessment have the better situation than the individual features. Keywords: Effectiveness, instructional supervision, effectiveness evaluation pattern, Transmission model of education of Halton