عنوان پایان‌نامه

بررسی نظام تصویری گل در آثار نقاشان امپرسیونیستی



    دانشجو در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی نظام تصویری گل در آثار نقاشان امپرسیونیستی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    نقاشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56191
    تاریخ دفاع
    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    استاد راهنما
    ادهم ضرغام

    طلوع رنگ از قلم جان‌پرور و خورشید‌صفت هنرمند، رستاخیزی است تا ستایش و پرستش خود را بدرگاه همه عالمیان که نگارگر زیبایی است، تسلیم و خالق خود را تعظیم نماید. گل به‌عنوان نماد و نمایشی ازمعشوق ازلی و ابدی، دست‌مایه‌ای مطلوب برای عاشقان هنر است تا از آن در بیان زیبایی بهره‌گرفته و طراوت و لطافت آن‌را جاودان سازند. کویر برهوت با باران رحمت و کار پرزحمت، گِلی را به گُلی و گُلی را به گلستانی تبدیل می‌کند. نقاش نیز بر برهوت بوم با بارش رنگ و قلم، عَلَم زیبایی بر‌افراشته و در رویای خود با حقیقت گلستان عشق‌بازی می‌کند. گل از مهمترین سوژه‌های مورد علاق? نقاشان امپرسیونیست بوده است. این پژوهش به بررسی بخشی از روند آفرینش هنری سوژ? گل در تاریخ هنر می‌پردازد؛ پژوهشی که در آن نوع نگاه هنرمندان امپرسیونیست به سوژ? گل و استحال? این زیبای طبیعی به حقیقتی نمادین و هنری بررسی شده است.
    Abstract
    The painter’s life-sustaining and the vivacious brushes movement on the canvas are like a rising sun of colors, which shows clear adoration and veneration to the almighty Lord. “Flower”, as a symbol and presentation of eternal beloved, is a very desirable subject for the art lovers and painters through they can simply express the nature of beauty and abide the freshness and tenderness of it.In the same way, the wilderness nature is transforming through rain in to a silken silk- like and it would be altered by human’s endeavor and God’s blessing into a florid grain field, the colorful brushes meditative dancing on the canvas is also rearing the flag of beauty as much as the painter is enjoying the rosary pure beauty on the canvas. “Flower” has also been one of the most important art subjects for the impressionist painters for centuries. This research is investigating and studying a part of the artistic creation of the subject “Flower” in art history and as well as the artist’s view point on the subject and “Flower transformation” as a symbolic and artistic truth.