شناسایی الگوی برندسازی کارآفرینی در شرکت های کوچک و متوسط
- رشته تحصیلی
- کارآفرینی گرایش کسب و کار جدید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 58275;کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 599
- تاریخ دفاع
- ۱۵ مهر ۱۳۹۱
- دانشجو
- زینب رستگارمقدم
- استاد راهنما
- مهران رضوانی
- چکیده
- ایجاد برندهای نیرومند کارآفرینانه توسط شرکتهای کوچک و متوسط، با توجه به نقش مهمی که در اقتصاد کشورها ایفا میکنند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با این حال این حوز? مطالعاتی تا کنون از سوی پژوهشگران مورد غفلت قرار گرفته است. در مطالع? حاضر به بررسی الگوی برندسازی کارآفرینانه در شرکتهای کوچک و متوسط فعال در صنعت پوشاک پرداخته شده است. برای دستیابی به این هدف، متون مرتبط با موضوع، مورد جستجو و کنکاش قرار گرفته و با بررسی نقادانه پیشین? نظری، چهارچوب نظری اولیه استخراج شد. به دلیل نوظهور بودن موضوع، رویکرد روش تحقیق کیفی اکتشافی و به طور مشخص راهبرد مطالع? موردی مرکب اتخاذ شد. دادهها از 10 شرکت فعال در صنعت پوشاک از طریق مصاحبه های عمیق که بر اساس پروتکل 5W1H طراحی شده بود، تا رسیدن به نقطه اشباع دادهای و نظری حاصل شد و با استفاده از کدگذاری دادههای بدست آمده، مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده به صورت الگوی برندسازی در شرکتهای کوچک و متوسط که دارای 13 مقوله، 29 مؤلفه و 105 جزء میباشد نشان داده شده است. نوآوری مشخص این مطالعه از این حیث است که اصطلاح برندسازی کارآفرینانه برای نخستین بار در ایران مطرح شده است و از این منظر میتواند زمینه ساز جریانات مطالعاتی مرتبط و تکمیلی باشد. کلید¬واژهها: برندسازی کارآفرینانه، شرکتهای کوچک و متوسط، برندسازی در شرکتهای کوچک و متوسط، صنعت پوشاک
- Abstract
- Abstract: Creating strong entrepreneurial brands by small and medium sized enterprises (SMEs) in the respect of their important role in the economy of countries is very important issue, although this research era has been neglected by scholars so far. This study investigates entrepreneurial branding model in small and medium sized apparel companies. To achieve this aim related academic studies has been searched and analyzed by a critical view and according to that the primary theoretical framework has been derived. According to the novelty of the research subject the explorative and qualitative approach with multiple cases was chosen. Data were collected from 10 companies in the apparel industry through in-depth interviews based on 5W1H protocol. Qualitative data collection continued until data and theoretical saturation was met. The data were analyzed using systematic coding and content analysis. The results has been shown in a model of entrepreneurial branding in small and medium sized enterprises that consists of 13 themes, 29 factors and 105 aspects. The contribution of this study is that the term of Entrepreneurial Branding is proposed in Iran for the first time and from this view point the present research can underlie related and complementary studies. Key Words: Entrepreneurial branding, Small and medium sized enterprises, Branding in SMEs, Apparel industry.