عنوان پایان‌نامه

بررسی نقش سازوکارهای منتورینگ(مربی¬گری) غیر رسمی بر پیشرفت شغلی زنان در شرکت راه¬آهن جمهوری اسلامی ایران



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی نقش سازوکارهای منتورینگ(مربی¬گری) غیر رسمی بر پیشرفت شغلی زنان در شرکت راه¬آهن جمهوری اسلامی ایران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت دولتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61700
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۹۱
    دانشجو
    زهره حبیبی
    استاد راهنما
    مجتبی امیری

    زنان یکی از با ارزش ترین عوامل تولید و از منابع اصلی مزیت رقابتی و ایجادکننده قابلیت های اساسی هر سازمانی به شمار می آیند. با وجود رشد چشمگیر حضور زنان در محیط کار ، میزان پیشرفت آنها در مشاغل مدیریتی متناسب با تعداد آنها در سازمان ها نیست و این در حالی است که هیچ گونه شواهد منطقی در خصوص عدم توانایی مدیریتی زنان به چشم نمی خورد، بلکه آنان با مسائلی نظیر تبعیض شغلی و نگرش غلط و محدود کننده در سازمان ها مواجهند که حرکتشان را به سمت مشاغل مدیریتی با مشکلات فراوانی مواجه می سازد. مطالعات نشان می دهد که همواره نقش زنان در توسعه ی سازمانی نادیده گرفته شده و سازمان ها به این علت لطماتی جبران ناپذیر را متحمل شده است. در همین راستا پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ی بین عملکرد توسعه ی شغلی مربی که شامل چهار رفتار تعلیمی، واگذری تکالیف چالشی، مسئولیت پذیری ،پدیداری و گشودگی می باشد با پیشرفت شغلی زنان اجرا گردیده است.به منظور دستیابی به اهداف پژوهش 130 تن از کارکنان زن شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در تهران برای پاسخگویی به ابزارهای پژوهش به صورت تصادفی انتخاب شده اند. ابزارهای مورد استفاده در پژوهش شامل تعدادی پرسشنامه می باشد که به تفضیل معرفی شده اند. داده های پژوهش با استفاده از ضریب همبستگی اسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج پژوهش نشان داد بین عملکرد توسعه ی شغلی مربی(تعلیم، گشودگی و مسئولیت پذیری) با پیشرفت شغلی زنان شاگرد روابط معنا دار و مثبت وجود دارد،به چز واگذاری تکالیف چالشی مربی که هیچ گونه رابطه ی معناداری با پیشرفت شغلی زنان ندارد.همچنین در خصوص تاثیر دو متغیر تعدیل کننده ی انگیزش شغلی شاگرد و حمایت سازمانی بر رابطه، نتاج نشان از تاثیر تعدیل کنندگی حمایت سازمانی بر رابطه ی بین متغیرهای مستقل و پیشرفت شغلی و عدم تاثیر انگیزش شغلی بر رابطه مذکور بوده است.
    Abstract
    With the ongoing challenge of successfully managing information technology (IT) projects, organizations are recognizing the need for greater project management discipline. For many organizations, this has meant ratcheting up project management skills, processes and governance structures by implementing a project management office (PMO). While evidence suggests that implementing a Prpject management office can be quite difficult, few studies discuss the specific challenges involved. To address this gap in existing knowledge, we conducted an interview to identify the challenges of implementing an information technology project management office in SystemGroup Company and we used a questionnaire to rank the challenges been identified from the interview. We identified 16 unique challenges of implementing an Information technology Project management office in Systemgroup Company. The top three challenges were (1) poor project management culture in the organization, (2) Failure to manage negative perception of project management office, and (3) lack of project management implementing team authorization.