عنوان پایان‌نامه

بررسی ارتباط ابعاد ارزشی بازاریابی رابطه مند با وفاداری مشتری به برند وسایل ورزشی در بازیکنان تیم ملی رشته های راکتی



    دانشجو در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی ارتباط ابعاد ارزشی بازاریابی رابطه مند با وفاداری مشتری به برند وسایل ورزشی در بازیکنان تیم ملی رشته های راکتی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 923;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 55835
    تاریخ دفاع
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    دانشجو
    آرام مرادی
    استاد راهنما
    سیدنصراله سجادی

    هدف از این تحقیق، بررسی ارتباط ابعاد ارزشی بازاریابی رابطه مند شامل ارزش عملکردی، ارزش تجربی، ارزش نمادین و قیمت درک شده با وفاداری بازیکنان نیم ملی رشته های راکتی به برند لوازم ورزشی از دو دیدگاه رفتاری و نگرشی است. تحقیق حاضر با توجه به هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر گرد آوری داده ها جزء تحقیقات توصیفی از نوع همبستگی می باشد. ابزار تحقیق، پرسش نامه حاوی 34 سؤال بسته بودکه روائی صوری پرسش نامه توسط اساتید صاحبنظر و پایایی پرسش نامه با استفاده از آلفای کرونباخ و با (92% ) تائید شد. جامعه آماری تحقیق مورد نظر شامل کلیه بازیکنان تیم ملی و لیگ برتر ( بانوان و آقایان ) رشته های راکتی شامل بدمینتون، پینگ پنگ، تنیس خاکی و اسکواش بود. در این پژوهش از روش نمونه¬گیری تصادفی ساده استفاده شده استبر اساس محاسبه انجام شده حجم نمونه برابر با 06/82 تقریبا 83 برآورد شد. جهت اطمینان از دریافت 83 پاسخ تعداد 110 پرسشنامه توزیع که از میان آنها 90 پرسشنامه برای تحلیل انتخاب گردید. متغیر وابسته در مدل مفهومی تحقیق، وفاداری رفتاری و نگرشی است و متغیرهای ارزش نمادین، ارزش عملکردی، ارزش تجربی و قیمت ادراک شده به عنوان متغیر مستقل در گام اول مورد بررسی قرار میگیرد. که در این راستا برای بررسی تاثیرگذاری متغیرها از رگرسیون استفاده شد. براساس نتایج پژوهش از 8 فرضیه مطرح شده در مدل تحقیق، 8فرضیه مورد تأیید قرار گرفتند که این فرضیه ها در ارتباط با رابطه میان متغیرهای ارزش عملکردی، نمادین و تجربی و قیمت ادراک شده باوفاداری رفتاری و نگرشی است.
    Abstract
    This study’s objective is assessment of the relationship between value dimensions of relational marketing including operating value, experimental value, symbolic value and realized price of players of the national team in rocket athletic fields and the brand of athletic equipment from two behavorial and perceptional respecs. The present study is considered as applied study with respect to its objective and descriptive study with respect to data collection of a correlative type. The study’s tool is a questionary including 34 close question whose formal admissibility was confirmed by distinguished professors and its stability was confirmed by use of cronbach’s alpha (?=92%). The statistical society of this study includes all national team’s and super league’s players (men and women) in racket fields including badminton, ping pong, tennis, and squash. In this study, simple random sampling method has been used. According to the computation conducted, the volume of sample is estimated at 82.06 approximately 83 replies. For being assured of receiving 83 replies, 110 questionaries were distributed among which 90 questionaries were selected for analysis. The dependant variable in the perceptional model of the study is behavorial and perceptional loyalty, and the variables of symbolic value, operating value, experimental value and the realized price will be initially assessed as independent variables. In this regards, for assessing influence of variables, regression was used. According to the results of the study, all eight considered hypotheses in the study method were confirmed that these hypotheses are related to the relationship between variables of operating, symbolic, experimental values, and the realized price with behavorial and perceptional loyalty.