عنوان پایان‌نامه

بررسی آموزش رشته حقوق بین الملل عمومی در مراکز آموزش عالی ایران



    دانشجو در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی آموزش رشته حقوق بین الملل عمومی در مراکز آموزش عالی ایران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    حقوق بین الملل
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی شماره ثبت: LP3097;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54159;کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی شماره ثبت: LP3097;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54159
    تاریخ دفاع
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱

    آموزش عالی حقوق بین¬الملل عمومی در ایران با معضلات گوناگون برون¬دانشگاهی و درون دانشگاهی روبرو است. رویکردها و برنامه¬های فعلی آموزش این شاخه از حقوق و اجرای آن¬ها از کاستی¬های متعدد رنج می¬برد و قادر نیست دانشجویان دوره¬های کارشناسی حقوق و تحصیلات تکمیلی این رشته را مطابق رویه¬ها و استانداردهای پذیرفته شده بین¬المللی آزموده کند. پیامد این مشکل بیش از همه در ضعف نوآوری تحقیقات علمی دانشجویان نمایان است. از اینرو، دانشکده¬های حقوق که پایگاه¬های اصلی تولید دانش هستند نه توانسته¬اند سهم شایان توجه از تولیدات علمی جهانی در این حوزه را نصیب خود کنند و نه در رفع نیازهای حقوق بین¬المللی کشور سربلند بیرون آیند. در راستای ارج یافتن بیش¬ از پیش ابزارهای حقوقی در تعامل بین¬المللی بازیگران فرامرزی، نیل به اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور، هماهنگ شدن با حرکت جهانی دانشکده¬های حقوق و اعطاء منزلت شایسته به حقوق بین¬الملل در کشور، لازم است آسیب¬ها و چالش¬های فعلی آموزش عالی گرایش حقوقی یاد شده، بر طرف و راهکارهای سودمند و نوین جهت رسیدن به بالاترین سطح آموزش و بازدهی علمی اتخاذ گردد. پژوهش پیش¬روی بر آن است با لحاظ چگونگی آموزشی حقوق بین¬الملل در دیگر کشورها به ویژه توسعه یافته، وضعیت آموزش حقوق بین¬الملل در کشور را ارزیابی، معضلات آن را ریشه¬یابی و راهکارهای برون رفت از آن را ارائه کند.
    Abstract
    Higher education of public international law in Iranian law schools confronts numerous indoor & outdoor challenges. Current undergraduate & postgraduate curricula, education policies & their implementation face severe shortages, & fall short of equipping students with legal expertise in accordance with internationally accepted practices & approaches. Students' non-innovative works are the most obvious repercussion for this tricky situation. Consequently, law schools, as the main institutions of promoting specialist knowledge & conducting scientific research, neither succeeded in obtaining a considerable authority worldwide, nor adequately addressed country's international legal challenges. Given the fact that international legal apperatuses have acquired vital importance in international life of transnational actors, particularly states, the necessity for good planning & management to fulfill the goals enumerated in the Nation's 20-Year Perspective Deed, coordinating Iranian law schools' activities with those of oversees law schools, & conferring international law its well-deserved place in the national society, it is much needed to overcome all difficulties international legal education faces, & adopt modern & highly productive, fruitful approaches in order to reach a high level of teaching & research quality. Considering foreigners' valueable experience, this paper aims to evaluate higher education of the above-¬mentioned branch of law in Iran, figure out its tremendous challenges, & put forward satisfactory & ideal solutions.