عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه بین نوآوری ( در خدمات فرآیند خدمت رسانی و فرهنگ نو آوری) یادگیری سازمانی در بانک کشاورزی



    دانشجو در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه بین نوآوری ( در خدمات فرآیند خدمت رسانی و فرهنگ نو آوری) یادگیری سازمانی در بانک کشاورزی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت منابع انسانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 68027
    تاریخ دفاع
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    استاد راهنما
    منوچهر انصاری

    نوآوری در هر سازمانی مدیران را به سوی یادگیری بیشتر و سریع¬تر از محیط کسب و کار و بکارگیری خلاقیت فرامی خواند تا با خلق ارزشهای جدید و چشم اندازهایی متمایز از رقبا پیشی گیرد. چشم اندازهایی که می تواند استراتــــژی های نوآورانه را برای سازمان سبب شود. این تحقیق در نظر دارد مشخص سازد که رابطه بین نوآوری و یادگیری سازمانی در بانک کشاورزی چگونه است و چگونه میتوان زمینه بروز نوآوری در این بانک را افزایش داد. روش کلی اجرای این تحقیق توصیفی- پیمایشی است. از بین ابزارهای مختلف گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه، استفاده می¬شود. بر این اساس، جامعه آماری این پژوهش را کلیه مدیران و کارشناسان اداره مرکزی بانک کشاورزی واقع در تهران تشکیل می¬دهند که تعداد آنها 842 نفر است. ). نمونه مورد بررسی در تحقیق حاضر (با استفاده از جدول گرجسی و مورگان) 265 نفر است. بر این اساس 270 پرسشنامه توزیع گردید. در نهایت، 261پرسشنامه قابل استفاده تشخیص داده شد. نتایج حاصل نشان دهنده آن است که یادگیری سازمانی با نوآوری در بانک کشاورزی ارتباط معناداری دارد. بررسی فرضیه های فرعی نیز نشان می¬دهد که یادگیری سازمانی با نوآوری در عرصه خدمات جدید در بانک کشاورزی ارتباط معناداری دارد؛ یادگیری سازمانی با نوآوری در فرآیندهای خدمت رسانی در بانک کشاورزی ارتباط معناداری دارد و یادگیری سازمانی با فرهنگ نوآوری در بانک کشاورزی ارتباط معناداری دارد. در انتها پیشنهادهایی برای ارتقای یادگیری سازمانی به منظور تقویت نوآوری در بانک کشاورزی مطرح شد. واژه¬های کلیدی: یادگیری سازمانی؛ نوآوری؛ نوآوری در خدمات؛ نوآوری در فرایندها؛ فرهنگ نوآوری
    Abstract
    Innovation in every organizations, leads the managers toward more and faster learning from business environment and application of creativity, for creating new values and visions, distinct from the competitors; visions that makes innovative strategies for the organization. The current research intends to survey the relation between innovation and organizational learning in Keshavarzi Bank and the methods to enhance innovation context in the bank. The main method of the research is descriptive-survey. From different instruments of data gathering, questionnaire is selected The population of the research includes all managers and experts of the headquarter the Keshavarzi Bank in Tehran (totally 842 persons). The sample of the research (based on Gerjesi and Morgan Table) is 265 persons. For safety reasons, 270 questionnaires have been distributed, and 261 questionnaires, at the final stage have been collected. The results indicate that there is a meaningful relation between innovation and organizational learning in Keshavarzi Bank. The investigation of sub hypothesis show that organizational learning has a positive relation with innovation in new services; organizational learning has a positive relation with innovation processes and organizational learning has a positive relation with innovation culture. At the end, to enhance the organizational learning in the bank for empowering innovation in the bank, some suggestions have been proposed. Key words: Organizational learning; innovation; innovation in services; innovation in processes; culture of innovation .