عنوان پایاننامه
شناسایی عوامل موثر بر ترجیح بیمه گذاران گروهی در انتخاب شرکت بیمه
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی- بیمه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54327
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
- دانشجو
- هادی فهیم زاده
- استاد راهنما
- طهمورث حسنقلی پوریاسوری
- چکیده
- صنعت بیمه یکی از شاخص های توسعه یافتگی و از جمله بنیادی ترین نهادهای اقتصادی در میان ارکان نظام یافته مالی اقتصادی مطرح و پشتیبان فعالیت دیگر نهادهاست. از آنجا که شرکت ها بسوی شرکت های برون گرا و مشتری محور پیش می روند نیاز به شناخت نیاز های بیمه گذاران و خواسته های آنها برای کسب موقعیت رقابتی در بین سایر شرکت های بیمه ای بیش از پیش احساس می شود. در این تحقیق سعی بر شناسایی عوامل تاثیرگذار در تصمیم خرید بیمه گذاران گروهی شده است. شناسایی این عوامل به شرکت های بیمه کمک می کند تا بر روی توسعه توانمندی های خوددر بهبود این عوامل متمرکز شوند. از آنجا که هدف از این تحقیق توصیف شرایط و پدیده های مورد بررسی، به منظور شناخت بیشتر شرایط موجود و یاری رساندن به فرآیند تصمیم گیری می باشد، این تحقیق را براساس چگونگی بدست آوردن داده های مورد نظر می توان در زمره تحقیق توصیفی به شمار آورد و چون داده های مورد نظر از طریق نمونه گیری از جامعه برای بررسی توزیع ویژگی های جامعه آماری انجام می شود این تحقیق از شاخه پیمایشی بوده که به شیوه مقطعی صورت می پذیرد. در تحقیق حاضر محقق پس از تهیه طرح تحقیق اقدام به مطالعه و جمع آوری ادبیات موضوع نمود. انجام چند مرحله مطالعه منابع گوناگون به شکل دهی مدلی مفهومی انجامید. پرسشنامه ای نیز برای اندازه گیری متغییرها در بین نمونه آماری تعیین شده طراحی گردید و پس از استخراج داده ها، تحلیل و نتیجهگیری صورت گرفت. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که عدم انطباق مثبت بصورت غیر مستقیم از طریق متغیرهای رضایتمندی بیمه گذاران و کیفیت خدمات بر خرید مجدد و ارتباط دهان به دهان مثبت تاثیر می گذارد.
- Abstract
- Insurance industry is one of the indicators of development and one of the most fundamental institutions among the Financial economic structures and supports other institutions activities. Since companies are progressing towards the customer-oriented companies, understanding the needs and demands of policyholdersto reacha competitive position among other insurance companies is essential nowadays. This study attempts to identify factors influence the purchase decision making by group policyholders.Identification of these factors will help the insurance companies on developing their ability and focusing on improving these factors. This study describes the conditions and phenomena under study, in order to further understand the situation and assist the decision-making process, so, this study according to how to get the desired data, can be classified as descriptive research and Because the desired data through of sampling for the population distribution survey the population parameters the study was performed as survey research branch of cross-sectional. In this study, after research plan provision,studing and collecting of research literature performed. The conceptual model formation constructed after a few steps of studying various sources. A questionnaire to measure the variables in the sample set was designed. After data extraction, analysis and conclusions performed. The results of this study shows that positive expectancy disconfirmation affects indirectly repurchaseintentions throughmediatorvariables satisfaction of the insurer's, service quality, and positive word of mouth.