عنوان پایان‌نامه

شناسایی عوامل موثر بر جذب کاربران ایرانی به شبکه¬های اجتماعی مجازی خارجی با مورد مطالعه کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک



    دانشجو در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی عوامل موثر بر جذب کاربران ایرانی به شبکه¬های اجتماعی مجازی خارجی با مورد مطالعه کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت رسانه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54332
    تاریخ دفاع
    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    دانشجو
    احسان شهیر
    استاد راهنما
    طاهر روشندل اربطانی

    چکیده: امروزه بررسی شبکه‌های اجتماعی یک راهبرد کلیدی در جامعه شناسی، انسان شناسی، جغرافیا، روانشناسی اجتماعی، جامعه شناسی زبان، علوم ارتباطات، علوم اطلاعات، مطالعات سازمانی، اقتصاد و زیست شناسی و راهکار ارتقا. سطح رضایتمندی پرسنل و هزاران موضوع دیگرمی باشد. شبکه‌های اجتماعی در بسیاری از سطوح به کار گرفته می‌شوند از خانواده‌ها گرفته تا ملت‌ها و نقش مهمی در تعیین راه حل مسائل، اداره کردن تشکیلات و میزان موفقیت افراد در رسیدن به اهدافشان ایفا می‌کندوبرای استفاده بهینه ازاین فرصت ( شبکه های اجتماعی) باید چشم انداز هاو سیاست ها و توانمندیهای آنها را شناخت در سال های اخیر، شبکه های اجتماعی مجازی مانند فیس بوک تبدیل به سامانه ای شده اند که بیش از هشتصد میلیون کاربر در سراسر جهان به شدت مبتلا به آن هستند پژوهش حاضر از حیث هدف، پژوهشی کاربردی و از حیث نحوه گردآوری داده ها، پژوهشی توصیفی(غیرآزمایشی) از شاخه مطالعات میدانی به شمار می‌آید و از حیث ارتباط بین متغیرهای تحقیق، بر نوعی رابطه علی دلالت دارد. روش انجام تحقیق، پیمایشی است که مهمترین مزیت آن قابلیت تعمیم نتایج به دست آمده می‌باشد. تحقیق پیش رو حاصل پژوهشی است که به طراحی مدلی برای عوامل جذب مخاطب به شبکه های اجتماعی مجازی منجر گردید. برای این کار ابتدا راهبردهای جذب در فضای مجازی پس از تحلیل محتوای مصاحبه های صورت گرفته با خبرگان و اساتید و فعالین حوزه های مرتبط شناسایی و رتبه بندی گردید و با عنایت به مدل نیازجویی (استفاده و رضامندی) و مدل پذیرش فناوری مدل پیشنهادی طراحی گردید وسپس به وسیله پرسش نامه الکترونیک داده ها جمع آوری گردید وبوسیله مدل معادلات ساختاری تحلیل عاملی تاییدی مدل تحلیلی پیشنهادی اثبات ومناسب تشخیص داده شد و بالاترین رتبه جذب کاربران ایرانی به شبکه های اچتماعی مجازی مربوط به متغیر سهولت و سادگی استفاده از شبکه ها ، سپس متغییر احساس لذت بردن، ودر پایین ترین مرتبه جذب ،متغیر احساس سودمندی از شبکه های اجتماعی رتبه بندی عوامل جذب را تشکیل می دهند.
    Abstract
    Abstract Nowadays examination of social networks is a key guideline in sociology, humanology, geography, social psychology, language sociology, communication science, information science, organizational studies, economics, biology and promotion guideline of staffs, satisfaction level and thousands other subjects. Social networks are applied in many levels from family to nations, and plays and important role in problem solution determination, establishments managing and degree of persons’ success in achieving to their goals and in order to well use this opportunity (social networks), you must recognize outlooks, polices and capabilities. In current years, figurative social network like facebook has been exchanged to a system which more than 800 millions of users around the world are affected with that. From goal point, present research is an applied are and from data collection point, is included to descriptive (theorical) research, from field studies branch; from research variables relation point, refers to a kind of causative relation. Searching method is a measurement, which its important advantage is ability of obtained results generalization. Present research is result of an search which has led to model designing for factors of addressee attraction to figurative social networks. For this, first of all, attraction guidelines in figurative space has been recognized and ranked, after analyzing the interview contents held to experts, professors and related domains actives and by attention to necessity (usage and satisfaction) model and technology admission model, an offer was given and then data were collected by means of electronic questionnaires. And by means of structural equations model of supportive agent analyze, and analyzing model was proved and approved. The highest rank of Iranian users attraction to figurative social networks is related to variable of ease and simplicity of usage, enjoy variable and in the lowest rank, variable of usefulness feeling of networks, form ranking of attraction factors.