عنوان پایاننامه
بررسی مقایسه ای فعالیتهای آموزشی صمد بهرنگی ولف نیکلاییویچ تالستوی
- رشته تحصیلی
- زبان وادبیات روسی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 1630/2;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 57918
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
- دانشجو
- نرگس عرفانی
- استاد راهنما
- بهرام زینالی
- چکیده
- موضوع پایان نامه حاضر اختصاص داده شده است به بررسی تطبیقی فعالیت های آموزشی لف نیکلایویچ تولستوی و صمد بهرنگی. تازگی این پژوهش در این است که برای نخستین بار به بررسی تطبیقی فعالیت¬های آموزشی این دو نویسنده و همچنین دیدگاه¬های آنها در این زمینه پرداخته شده است. هدف این پژوهش بررسی دیدگاه¬های دو نویسنده و همچنین تأثیرات مثبت آنها بر روی تعلیم و تربیت کودکان روستایی در شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه آن زمان می باشد. این پایان نامه از چهار قسمت مقدمه، دو فصل، نتیجه¬گیری و کتابنامه تشکیل شده است. در فصل نخست در ابتدا به بررسی زندگی و آثار دو نویسنده بر اساس فعالیت¬های آموزسی آنها پرداخته شده است. سپس به صورت خلاصه و جداگانه به تاریخچه¬ای از پژوهش هایی که نقش آموزشی این دو نویسنده را بررسی کرده¬اند، پرداخته¬ایم. در فصل دوم با تجزیه و تحلیل شرایط اجتماعی که در دوران زندگی دو نویسنده حکم بوده سعی نمودیم تا دلایل و انگیزه¬های اصلی آنها را برای شروع فعالیت¬های آموزشی مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه تأثیرات مثبت فعالیت¬های آنها بر آموزش مورد بررسی قرار گرفته است. در قسمت نتیجه¬گیری با نگاه کلی به فعالیت های آموزشی و دیدگاه¬های لف نیکلایویچ تولستوی و صمد بهرنگی جنبه های مشابه ای که در دیدگاه ها و فعالیت های آنها وجود دارد را بیان نموده ایم. قسمت پایانی این پایان نامه شامل کتابنامه می باشد.
- Abstract
- چکیده به روسی دارد