طراحی مدل پیاده سازی تکنولوژی عملکرد انسانی(HPT) در بانک سینا
- رشته تحصیلی
- مدیریت دولتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61743
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
- دانشجو
- زینب خوش مشربان
- استاد راهنما
- آرین قلی پور
- چکیده
- پژوهش ها و نظریاتی که در شرایط کنترل شده و آزمایشگاهی موفق قلمداد می شوند، در محیط کار، حداقل تأثیر مثبت را بر بهبود عملکرد ایفا می نمایند. در واقع شکاف عمیقی که میان پژوهش، نظریه و کاربرد وجود دارد، از توانایی این رویکردها و مدل ها در دستیابی به اهدافشان می کاهد (Gerson, 2007).از این رو تحقیق حاضر درصدد است با بهره گیری از مدل تکنولوژی/ بهبود عملکرد انسانی(HPT/ HPI) بر کاستی ها و محدودیت های مذکور پیرامون رویکردهای بهبود عملکرد فائق آید. تحقیق حاضر تلاشی است برای پاسخگویی به این سؤال بنیادین که سازمان باید روی چه فرآیندهایی سرمایهگذاری کند تا پیاده سازی HPT در جهت اهداف و نیازهایش باشد؟در این پژوهش برای مشخص ساختن ابعاد و عناصر اصلی مدل پیاده سازی HPT در بانک سینا از طرح تحقیق کیفی استفاده شده است. برای گردآوری اطلاعات موردنیاز از روش مصاحبه، و برای تحلیل داده های حاصل از مصاحبه نیز از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. پس از مطالعه و بررسی ادبیات تحقیق، چارچوب مفهومی تحقیق شامل مفاهیم و ایده هایی که محقق بر اساس آن ها فضای کلی کار خود را تعیین نمود، طراحی گردید. داده های مورد نیاز از طریق انجام مصاحبه با اعضای بانک سینا گردآوری گردید، و بر مبنای تحلیل داده های حاصل از مصاحبه ها، اجزاء و ابعاد مدل پیاده سازی احصاء گردیده و با توجه به چارچوب تحقیق مدل نهایی طراحی شد. نتیجه به دست آمده حاکی از آن است که پیاده سازی تکنولوژی عملکرد انسانی در بانک سینا طی پنج فرایند اصلی صورت می گیرد. هر یک از فرایندهای پیاده سازی شامل مجموعه ای از فعالیت ها می باشد که منجر به تحقق فرایند مربوط به خود می شوند. از آنجایی که دو دسته از فعالیت ها در طی تمام فرایندهای پیاده سازی جریان داشته و از فعالیت های اصلی تمام فرایندها محسوب می گردند، تحت عنوان فعالیت های مستمر پیاده سازی شناخته شده اند.
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد