عنوان پایان‌نامه

Examining the impact af personality factor ( FD/FI) on vocbulory test fovmats ( MC/cloze test)



    دانشجو در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "Examining the impact af personality factor ( FD/FI) on vocbulory test fovmats ( MC/cloze test)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان انگلیسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 917;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 57179
    تاریخ دفاع
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱

    هدف از تحقیق حاضر بررسی این مسئله بوده است که آیا زبان آموزان با سطح شناختی متفاوت در آزمون های متفاوت دارای عملکردی مشابه می باشند یا خیر.91 زبان آموز زبان انگلیسی در آزمون تشخیص اشکال نهفته ( (GEFTشرکت کردند که 22 زبان آموز در گروه افراد وابسته، 35 نفر در گروه افراد خنثی، و 33 نفر در گروه افراد نابسته قرار گرفتند. زبان آموزان دو نوع متفاوت از آزمون واژگان (جای خالی و چهار گزینه ای) را پاسخ گفتند.همچنین از هفت شرکت کننده در گروه وابسته و هفت شرکت کننده در گروه نابسته خواسته شد که استراتژیهایی را که برای پاسخ دادن به سوالات به کار برده اند را شرح دهند. سپس، این استراتژیها با یکدیگر مقایسه گردید. نتایج بیانگر این مطلب بود که هر دو گروه در آزمون چهار گزینه ای عملکرد بهتری داشتند. نتیجه ی دیگر این بود که افراد نابسته عملکرد بسیار بهتری نسبت به افراد وابسته در آزمون جای خالی داشته اند. و همچنین مشخص گردید که جنسیت شرکت کنندگان در عملکرد آنها در پاسخ دادن به سوالات دراین دو نوع متفاوت آزمون ، هیچ تاثیری نداشته است. تجزیه و تحلیل کمی داده ها نشان داد که استراتژی خاصی بین زبان آموزان وابسته و نابسته در آزمون چهار گزینه ای وجود نداشته است. اما در آزمون جای خالی گروه افراد نابسته استراتژیهای بیشتری را نسبت به افراد وابسته در پاسخ دادن به سوالات استفاده کرده بودند. نتایج تحقیق حاضر می تواند مورد استفاده مدرسان زبان خارجی قرار گیرد به این صورت که مدرسان با آگاهی داشتن از سطح شناختی زبان آموزان، به عنوان یک عامل موثر، می توانند آنها را هم در امر یادگیری زبان و هم ابعاد متفاوت آزمون زبان یاری دهند
    Abstract
    The purpose of the present study was to investigate whether language learners with different cognitive styles perform similarly in different test types. 91 English language learners took the Groups Embedded Figure Test (GEFT). The resulting 22 Field Dependent, 35 Field Neutral and 33 Field Independent language learners took vocabulary test in two different formats (cloze test and multiple choice test). Seven FD and seven FI examinees were asked to think aloud about the strategies they used to answer different test types and their strategies were compared. The results indicated that both groups performed better on MC tests. It was also found that FI group had a significantly better performance in cloze test than FD. Likewise, it was observed that participants’ gender has no effect on their performance in answering to different test types. Finally, although the qualitative analyses of the study highlighted no specific strategy between FD and FI language learners in answering the multiple choice test, it emphasized on varieties of strategies used by FI group in giving answer to the cloze test than the FD group. The findings of current study can be useful for language teachers. Being aware of students’ cognitive style as an affective factor, language teachers can guide and support learners both in the language learning and language testing dimensions.