اولویت بندی اهداف استراتژیک شرکت نفت سپاهان با استفاده از تکنیک LFPP
- رشته تحصیلی
- مدیریت صنعتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 55724
- تاریخ دفاع
- ۱۹ دی ۱۳۹۱
- دانشجو
- محمدهادی علی احمدی
- استاد راهنما
- سیدمصطفی رضوی
- چکیده
- امروزه سازمان ها برای رسیدن به رشد و تعالی، بی نیاز از تدوین و الویت بندی اهداف استراتژیک، برنامه ریزی استراتژیک و در نهایت ارزیابی عملکرد خود نیستند.کارت امتیازی متوازن با ساختاری سلسله مراتبی و علت و معلولی می تواند مسیر رشد سازمان را هموار و گام های تعالی را هموار سازد، چرا که علاوه بر پایش اهداف مالی، سایر عوامل موثر و کلیدی رشد و موفقیت را هم در نظر گرفته و کنترل می کند. نقشه استراتژی حاصل از مفاهیم کارت امتیازی متوازن، در حقیقت مدل علت و معلولی پیچیده ای است که اثر بعد رشد و یادگیری سازمان بر فرایندهای داخلی، مشتری و نهایتا وجه مالی سازمان را در بر می¬گیرد.نقشه استراتژی با در نظر گرفتن ارتباط میان اهداف استراتژیک سازمان، مسیر رشد در سازمان را مشخص می-کند. برای بهبود و گسترش کاربرد مدل کلاسیک کارت امتیازی متوازن در سال¬های اخیر، روشهای متنوعیمورداستفاده قرارگرفته است که به ترکیب آن با مدل های کمی و کیفی پرداخته¬اند. در این پژوهش که نوعی از مطالعه موردی یا موردکاوی برای شرکت نفت سپاهان محسوب می شود، پس از مطالعه ادبیات استراتژی،کارت امتیازی متوازن و بررسی راه حل های ارائه شده جهت بهبود کاربرد آن در توسعه نقشه استراتژی و اهداف استراتژیک،به بررسی جدیدترین نمونه روش های الویت بندی اهداف استراتژیک پرداختیم.نهایتا مدلی پیشنهاد گردید که پس ازوزن دهی و الویت بندی مضامین و اهداف استراژیک، نقشه استراتژی شرکت نفت سپاهان را ترسیم کند.
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد.