شناسایی خدمات اطلاعاتی ارزش افزای مرتبط با کارآفرینی قابل عرضه از طریق درگاه واحد دولت الکترونیکی (www.IRAN.ir)
- رشته تحصیلی
- کارآفرینی- بخش عمومی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 368;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 55826
- تاریخ دفاع
- ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
- دانشجو
- سیدمحمدرضا موسوی نیارکی
- استاد راهنما
- سعید جعفری مقدم
- چکیده
- فناوری اطلاعات موضوعی است که استفاده از آن در سالهای اخیر مورد توجه دولتها قرار گرفته است. راههای استفاده از این فناوری، توسط دولتها در تعامل با مردم در قالب دولت الکترونیکی شکل منسجمتری به خود گرفته است. یکی از راهکارهای اصلی به کار گرفته شده برای کاربردی سازی دولت الکترونیکی استفاده از درگاههای ملی است. استفاده از این درگاهها منجر به کاهش هزینهها، افزایش سرعت در خدمت رسانی و به طور کلی ارتباط بهینه دولت با مردم میشود. خدمات اطلاعاتی مرتبط با کارآفرینی و کسب و کار از جمله مواردی است که علاوه بر موارد فوق به رونق فضای کسب و کار در جامعه نیز کمک شایانی مینماید. این پژوهش در نظر دارد با یک روش علمی، خدمات الکترونیکی مذکور را برای عرضه در درگاه دولت الکترونیکی شناسایی نماید. به این منظور در اولین قدم جمعآوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفت. اقداماتی نظیر مطالعه تطبیقی درگاه کشورهای پیشرو، استفاده از نظر خبرگان کارآفرینی و توزیع پرسشنامه در میان صاحبان کسب و کار از اهم اقدامات صورت گرفته است. از یافتههای بدست آمده میتوان به خدمات اطلاعاتی شناسایی شده در حوزه شروع کسب و کار و حفظ و توسعه کسب و کار اشاره کرد. کلید واژه¬ها: خدمات اطلاعاتی، کارآفرینی، دولت الکترونیکی، فناوری اطلاعات
- Abstract
- IT has been a subject of interest for governments in recent years. The ways of using these technologies by governments to interact with the public in the form of e-Government has taken a more coherent feature. One of the key strategies used for making the e-government applicable, is using the national portals. Using these portals lead to reducing costs, increasing the speed of giving service and in general optimal relationship of the people with the state. Information services related to entrepreneurship and business is one of the cases which in addition to those mentioned above helps to boost business climate in the community. This study intends through a scientific method, to identify the mentioned electronic services to offer in the e-government portal. For this purpose, the first step was data collection. Actions such as Comparative study of leading countries, using the ideas of entrepreneurship experts and distributing a questionnaire among business owners was the most important ones. From the obtained results, the identified information services in the field of starting and maintaining and developing a business can be mentioned. Keywords: e-government, Information service, Entrepreneurship, Information Technology.