عنوان پایان‌نامه

تبیین قابلیت های پیکسل در راستای معرفی و بررسی پیکسل آرت ایزومتریک



    دانشجو در تاریخ ۲۶ تیر ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تبیین قابلیت های پیکسل در راستای معرفی و بررسی پیکسل آرت ایزومتریک" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    تصویرسازی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54683
    تاریخ دفاع
    ۲۶ تیر ۱۳۹۱
    دانشجو
    امیر انعامی
    استاد راهنما
    سیدمحمد فدوی

    هدف این پژوهش تبیین و تفسیر قابلیت های کوچکترین المان تصویر، یعنی پیکسل می باشد. پژوهشگر در صدد است تا پس از نقبی به هنر دیجیتال، المان های تشکیل دهنده ی تصویر را در مقیاس پیکسل و ساب پیکسل تحلیل کرده و با تفکیک مبانی شکل دهنده ی یک تصویر رنگی، شامل رزولوشن و عمق رنگی، فصل مشترکی بین پیکسل و یک شیوه ی تصویرگری با نام پیکسل آرت نمودار سازد. علاوه بر این، او با برقراری مقایسه هایی تطبیقی بین شیوه ی ذکر شده و هنرهای آشنایی چون کاشیکاری و بافندگی، که به واسطه ی پیوستگی المان هایی واحد به تشکیل تصویر در مجموع دست می یابند، در تلاش برای همانندسازی مفهومی، به تقویت اشتراکات آنها می پردازد و با بیان تکنیک هایی کاربردی همچون اسپرایت، پالت رنگی، همواری ناصافی، دیترینگ و معرفی شاخه های منفک شده از این شیوه ی تصویرگری نوین، مباحث خود را در بحث جذب گردشگر و بالقوه های تصویری قابل استفاده در این صنعت، با بررسی نقش رسانه ها به خصوص رسانه های تبلیغاتی پی می گیرد. وی به دنبال اثبات عدم استفاده از نهایت توان رسانه های موجود در جذب گردشگر، به بررسی نمونه های شاخص تبلیغات جذب گردشگر سایر نقاط جهان پرداخته و با ارائه ی تصاویری از نمونه های داخلی برگرفته از سیاستهای تبلیغاتی نامناسب بخش گردشگری، به عنوان مفری برای گریز از این بن بست، شیوه ی پیکسل آرت ایزومتریک را که مخاطبان جهانی به واسطه ی خاطراتی نوستالژیک پسندیده اند، پیشنهاد می کند و کاربردهایی شامل تولید تصاویر کمپین های تبلیغاتی جذب گردشگر، نقشه ی گردشگری و همچنین شیوه تعاملی را برای آن بر می شمرد . کلید واژه پیکسل، پیکسل آرت ایزومتریک، رزولوشن، مدل های رنگی، عمق رنگی ، وکسل، آیکون، فاویکون، آواتار، متدهای درون یابی، هنر دیجیتال، تبلیغات گردشگری
    Abstract
    The aim of the present research is explanation of capabilities of the finest element of image, means Pixel. The researcher after analysis of digital art, intended to analyze ingredients of image into the pixel and Sub Pixel scale, and by differentiating of bases which is shaped a colorful image including : Resolution, Color depth, common ground between pixel and illustrated method, so called pixel art appeared. In addition to, he puts adaptive comparison between mentioned method and familiar art like: Mosaic, Textile which is continuing of unit elements, to reach image at the end. He tries to conceptual simulation, to reinforcement of common ground with explanation of practical technique like Sprite, color palette, Anti aliasing, Dithering and introducing separate branches of the modern illustrating method. Discussion about tourism attraction and useful potential pictorial in this industry, by studying rolls of Medias, especially advertisement Medias. He follows to prove not using ultimate power of existent Medias in tourism attraction, with studying brilliant samples of ads in tourism attraction of other parts of world, by presenting an image from national samples which is taken from unsuitable ads policies of tourism part. Because of nostalgic memories of global audience, method of isometric pixel art is proposed as a way to escape from this dead end and utility like production of ads campaign pictorial, tourism attraction, tourism map, also interactive method is enumerated. KEYWORDS Pixel, Isometric pixel art, Resolution, Color models, Color depth, Voxel, Icon, Favicon, Avatar, Interpolation methods, Digital art, Tourism advertisement