عنوان پایان‌نامه

تعیین ارتباط بین ابعاد کیفیت خدمات با رضایتمندی و رفتار شهروندی تماشاچیان لیگ برتر والیبال و کورس سوارکاری



    دانشجو در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تعیین ارتباط بین ابعاد کیفیت خدمات با رضایتمندی و رفتار شهروندی تماشاچیان لیگ برتر والیبال و کورس سوارکاری" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 884;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53930
    تاریخ دفاع
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱

    هدف پژوهش حاضر، تعیین ارتباط بین ابعاد کیفیت خدمات با رضایتمندی و رفتار شهروندی تماشاچیان لیگ برتر والیبال و مسابقات ملی کورس اسبدوانی گنبد کاووس بود. روش تحقیق از نوع همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی است که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری کلیه تماشاگران بالای 18 سال که جهت تماشای رویدادهای بزرگ ورزشی در شهرستان گنبد در اماکن ورزشی حضور پیدا می کنند بودند؛ از آنجا که حجم جامعه آماری بیش از 25000 نفر بود، نمونه آماری بر اساس جدول مورگان، 384 نفر انتخاب شد و برای جمع آوری داده ها از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد. . برای جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه کیفیت خدمات کو و کوان(2006)، رضایتمندی کرونین(2000) و رفتار شهروندی گروث(2005) در مقیاس لیکرت و هفت گزینه ای استفاده شد. برای اطمینان از روایی پرسشنامه، پرسشنامه اولیه به 10 تن از اساتید رشته مدیریت ورزشی ارائه و با جمع بندی نظرات آنان پرسشنامه نهایی تنظیم شد. پایایی پرسشنامه های تحقیق با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه های کیفیت خدمات، رضایتمندی و رفتار شهروندی به ترتیب (74/0، 73/0 و 79/0) به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد، بین ابعاد کیفیت خدمات با رضایتمندی ورفتار شهروندی ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد (05/0P<). همچنین، کیفیت برنامه با ضریب بتای (61/0) و (56/0) پیش بینی کننده قوی تری نسبت به کیفیت تعامل، کیفیت محیط و کیفیت نتایج با ضریب بتا های به ترتیب (44/0) (31/0) ، (57/0) (29/0)، (13/0)(07/0) برای رضایتمندی و رفتارشهروندی است.
    Abstract
    The purpose of this research was to evaluate the relationship between service quality, satisfaction and citizenship behavior in spectators of volleyball super league and national championship course of Gonbad. The statistical population was all over 18 years old spectators who watching major sports in Gonbad sport facilities. Statistical samples based on the Morgan table were 384 Spectators. Data collection was done from a stratified random sampling method. The data was collect, from three questionnaires, Ko and Kwon (2006) quality service questionnaire, Cronin (2000) satisfaction questionnaire and Groth (2005) citizenship behavior questionnaire that their validities was approved from 10 sport management Experts. Their reliabilities were test by using Cronbach’s alpha coefficient and they were respectively 0.74, 0.73, and 0.79 for service quality, satisfaction and citizenship behavior questionnaires. Data analysis was done by analytical and descriptive statistical (Pearson correlation coefficient and regression). The results showed that there was a significant positive relationship between the service quality of dimensions, satisfaction and citizenship behavior (p<0.05). Also, program quality (with 0.61 and 0.56 beta coefficient) was a stronger predictor for satisfaction and citizenship behavior than interaction quality (0.44, 0.31), Environment quality (0.57, 0.29) and outcome quality (0.13, 0.07).